Туристическият бранш алармира за слаб сезон по Черноморието, съобщава БНТ.
Хотелиерите по морето отчитат спад не само на чуждестранните туристи, но и на българи.
В началото на юли на юг от Бургас хотелите и къщите за гости са почти празни, а в големите курорти "Елените", "Свети Влас" и "Слънчев бряг" добре запълнени са само част от хотелите.
По тази причина хотелиерите обмислят варианта за отстъпки от около 30% през юли и август.
По данни на министъра на туризма Николина Ангелкова от януари до май страната ни са посетили малко над 2 450 000 чужденци.
"Това е един много малък ръст от 0,4%. Предполагам, че тези мерки, които българските хотелиери са предприели, са в отговор на техните лични наблюдения в техните лични обекти с оглед месец юни, който наистина е ключов за летния сезон", коментира тя.
Председателката на Сдружение "Клуб на хотелиера" в Несебър Диана Колчева изтъкна, че от бранша са алармирали за предстоящия слаб сезон още от февруари, когато вече е било ясно, че ранните записвания се бавят. Въпреки това министерството не е реагирало.
В същото време масираната реклама от страни като Тунис, Мароко и Египет е пренасочила туристопотока от Европа натам.
Според Колчева е необходимо да се намалят цените на шезлонги и чадъри и да се проведе масирана реклама на страната ни. Тя изрази мнение, че Ангелкова трябва да убеди големите туроператори, че българският туристически продукт е по-качествен. Трябвало да се проведе и агресивна реклама на всички пазари, на които България имала добри позиции.
Колчева посочи, че липсата на туристи в Слънчев бряг се отразява и на Южното Черноморие, където сезонът щял да бъде в рамките на 20 дни, а на север от Бургас - не повече от 45 дни.
От своя страна Ангелкова подчерта, че в момента се работи по механизъм за насърчаване на организирания туризъм в крилата на сезона. По нейни думи той трябва да започне работа още следващия сезон.
ce
на 01.07.2019 в 13:44:37 #1>> Тя изрази мнение, че Ангелкова трябва да убеди големите туроператори, че българският туристически продукт е по-качествен. хехе таз не и е ясно как работи пазарната икономика не може някой друг да те рекламира, па ти да сереш на метеното за съжаление хората виждат, че качеството в БГ не е баш таквоз квото си го мислят нашите хотелиери