Страната трябва да се промотира като туристическа дестинация, но и като държава, привлекателна за бизнес и инвестиции. Това каза министърът на финансите, Пламен Орешарски, на среща с представители на Националния борд по туризъм, чийто основен акцент бе въпросът за увеличаване на средствата за реклама на България в чужбина.

Той подчерта, че в проектобюджета  на страната за следващата година е предвидено значително увеличение на средствата за реклама, но според него те не бива да отиват само в Държавната агенция по туризма, защото в чужбина страната ни  трябва да се промотира с акценти като туризъм, културно-историческо наследство, природни забележителности, инвестиционен климат  и т.н.

Станишев предложи да има няколко промоционални програми, които да създадат по-привлекателен облик на България в чужбина и призова бизнесът да участва в тях на принципа на публично-частното партньорство съвместно с общините.

През 2007 г. ще има уникално съвпадение на нашите интереси - успехите на бизнеса в усвояването на еврофондовете ще се превърнат и в успех на администрацията, каза още министър Орешарски.

Той прие със задоволство идеята на г-н Георги Гергов, председател на Националния борд по туризъм, да се организира национална среща за усвояване на европейските фондове. От срещата стана ясно,че това най-вероятно ще се случи в средата на октомври, когато ще са готови всички подробности и документи, свързани с кандидатстването за средства от фондовете на ЕС.

От своя страна, председателят на българската Голф Асоциация, Красимир Гергов, подчерта, че ако 2% от приходите от туризма , които са около 2 милиарда лева, се отделят за реклама на туристическата дестинация България, постъпленията за държавния бюджет биха се увеличили с 10-15%.

Според изпълнителния директор на Албена АД, Красимир Станев, е важно да се увеличат парите за реклама, но още по-важно е каква част от тях се използват по предназначение - за ефективно представяне на страната ни по света.