Започнаха разговорите за "Дестинация Балкани" и създаване на общ туристически продукт и директна въздушна свързаност между София и Подгорица.
По инициатива на Министерството на туризма на България в София се състоя среща, на която министърът Мирослав Боршош и вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов обсъдиха с министрите на туризма и транспорта на Черна гора Симонида Кордич и Мая Вукичевич стъпките за откриване на директна въздушна линия между двете балкански държави.
Двете държави се договориха да излъчат работна група от четирите министерства, която активно да работи за откриването на директна самолетна връзка.
Боршош подчерта, че сътрудничеството между балканските държави е важна предпоставка за по-доброто позициониране на региона и за изграждането на неговия положителен имидж на световната туристическа сцена. По негови думи Балканите не са просто географски регион, а мост между култури, история и традиции.
На срещата се изтъкна, че интегрираният туристически продукт между балканските страни ще бъде от полза както за туризма, така и за цялостното икономическо развитие на региона.
"Дестинация Балкани" има за цел да обедини усилията на държавите от Балканите в предлагането на общи туристически пакети, насочени към привличане на посетители от далечни страни, като Япония, САЩ, Китай, Индия, Латинска Америка и др.
Инициативата за създаване на въздушна свързаност между балканските столици, като откриването на директна линия София - Подгорица през 2025 г., ще улесни не само туристическите пътувания, но и бизнес връзките, като затвърди региона като единна, конкурентоспособна и устойчива дестинация.
Караджов увери, че на ниво Министерство на транспорта ще окаже пълна подкрепа и съдействие за стартиране на директна въздушна линия София - Подгорица. Той отбеляза, че целта е да се привлече по-голям пътникопоток, така че линията да е икономически изгодна.
Министърът на туризма на Черна гора Симонида Кордич пък посочи, че автентичността, гостоприемството и досегът до природата са само част от това, което балканският туристическият продукт може да предложи на туристите.