Групата туристи, пътували близо 3 дни от Лондон до София с директен полет, обмислят да съдят нискотарифния превозвач "Easyjet". Това каза един от пътниците - Кирил Николов, цитиран от БНР.

Самолетът с туристи от Лондон трябваше да кацне в събота вечерта на летище София. Полетът обаче се забави с цели 3 дни.

След като няколко дни не получили отговор защо полетът им не се е осъществил, 120-те туристи сега са в България.

Пътували от Лондон до румънската столица Букурещ със самолет, а част от тях цяла нощ чакали обещания от авиокомпанията автобус до София.

„Все още нямаме яснота какво ще правим. Ние се прибрахме днес. Ще ги съдим най-малкото защото можеха да кацнат на летище София - беше отворено. Те ни излъгаха, че е затворено летището и това е причината, че няма да кацнем", разказва един от пътниците, които пристигнаха днес.

"Второ - когато кацнахме на летището в Букурещ те ни държаха в самолета 2 часа без никакво обяснение. Обяснението беше, че чакат информация от летище София дали ще бъде отворено, а то изобщо не е било затваряно", каза още Кирил Николов.

Кирил Николов каза още, че поне седмица пътниците ще се съветват как и дали да предприемат крайната мярка. И до сега не става ясно защо компанията е отказала да кацне на летище София.

Решението дали да кацнат на едно летище вземат пилотите на съответните авиокомпании, посочи шефът на летище София Пламен Станчев. Летището е работило нормално в събота и неделя, когато снеговалежът е бил и най-интензивен.

От летище София посочиха, че от полетите на „Easyjet" от Лондон и Мадрид, които не са кацнали в София на 3-ти януари, по-облагодетелствани са били сънародниците ни от мадридския полет.

Този самолет е кацнал в Солун, където е „Easyjet" има регионален офис. Пътниците са били настанени в хотел на разноски на авиокомпанията, където са прекарали нощта. По-късно те са били върнати в България.