Около 33% от хората са засичали подвеждаща информация за коронавируса в социалните мрежи, показва проучване, цитирано от "Политико".

Всеки трети в САЩ, Испания, Германия, Великобритания, Аржентина и Южна Корея казва, че е виждал фалшива или подвеждаща информация в социалните мрежи, свързана с коронавирус.

Изследването е публикувано от Института за изследване на журналистиката "Ройтерс" към Оксфордския университет. То е представено, след като Facebook and Google обявиха, че ще се борят с дезинформацията за коронавируса в техните мрежи. Технологичните гиганти все още са обвинявани, че не правят достатъчно за премахването на лъжи и друго съдържание, което може да постави живота на хората под риск. 

В проучването на Оксфордския университет са участвали 8500 души от шестте държави през последната седмица на март и първите дни на април.

Директорът на института Расмус Нилсен заяви, че продължава да се разпространява дезинформация и че този проблем не може да се разреши от само себе си. Според Нилсен необходимо е по-голямо сътрудничество.

Най-високите нива на дезинформация в социалните мрежи са регистрирани в Испания и Аржентина, където повече от 40% от анкетираните твърдят, че има някаква форма на лъжа на платформите в сравнение с 28% в Германия.

В Обединеното кралство тази позиция заемат 38 на сто от анкетираните, докато в САЩ 33% казват, че са видели много лъжи и подвеждаща информация на цифровите платформи.

САЩ също показват най-високи нива на поляризация сред анкетираните, като хората с леви политически убеждения се доверяват повече на традиционните медии, а американците с десни политически възгледи вярват повече на националното правителство като надежден източник на новини.