Медийната група на Байрън Алън заведе дело срещу McDonald's за обезщетение от 10 милиарда долара, твърдейки за расова дискриминация, тъй като големи компании не разпределят справедливо реклами към медии притежавани от чернокожи в САЩ, а разпределят огромни рекламни бюджети, съобщават "Ройтерс" и медии в САЩ. 

Делото, заведено във Върховния съд на Калифорния в Лос Анджелис, обвинява гиганта за бързо хранене в расови стереотипи и откази да сключи договор с AMG's Entertainment Studios и Weather Group в нарушение на федералния и щатския закон.

McDonald's коментира, че "заедно с нашия собственик/оператори удвоихме отношенията си с различни партньори. Това включва увеличаване на разходите ни за медии с разнообразна собственост от 4% на 10% и с медии, притежавани от чернокожи, от 2% на 5% от общата национална реклама през следващите 4 години."

Алън и други чернокожи собственици на медии обединиха усилия миналия месец, за да окажат натиск върху автомобилния производител GM по същата причина. Алън настояваше публично за проблема повече от година с известен успех. Съвсем наскоро рекламните гиганти GroupM и Interpublic се съгласиха да инвестират в техни медии.

Entertainment Studios притежава 12 телевизионни мрежи, които се излъчват от големи дистрибутори на многоканални видео програми. The Weather Group притежава The Weather Channel.

Според делото афроамериканците представляват около 40% от продажбите на McDonald's в САЩ, но притежаваните от афроамерикански медии получават по-малко 5 милиона долара от около 1,6 милиарда долара годишна телевизионна реклама.

Искът твърди, че отказът за сключване на договори е резултат от расови стереотипи, отразени в диференцирана рекламна структура с отделен "афроамерикански" слой, който има по-малък бюджет и по-неблагоприятни цени и други условия от по-големия "общ пазар".

Структурата създава "отделни и неравностойни разклонения за притежаваните от чернокожи медийни компании, за да печелят приходи от реклама", казва Алън, като отбелязва, че телевизионните мрежи, които той притежава и управлява, имат обща пазарна привлекателност и не са насочени специално към афроамериканската аудитория.

Но искът твърди, компанията за бързо хранене отказва да рекламира в The Weather Channel откакто Алън придоби мрежата през 2018 г.

Алън и други собственици на медии настоятелно призовават компанията да отдели 5% до 15% от разходите си за реклама и маркетинг медии на афроамериканци.