Австралийското правителство представи първото в света законодателно предложение, което ще принуди "Гугъл" и "Фейсбук" да плащат на медиите за съдържание. Проектозаконът е внесен в парламента на Австралия, информира ДПА.

Великобритания налага по-строги правила на "Гугъл" и "Фейсбук"

Великобритания налага по-строги правила на "Гугъл" и "Фейсбук"

Целта е да се гарантира защита на потребителите и малкия бизнес

Финансовият министър Джош Фрайденберг заяви, че законодателните промени ще отговорят на дисбаланса между медиите и дигиталните платформи.

Според новите правила технологичните гиганти ще бъдат насърчавани да преговаря с австралийските медии, включително и с обществените, колко да плащат за достъп до съдържанието им.

Ако не бъде постигнато споразумение, независими арбитъри ще се намесват и ще налагат задължителни условия.

Правилата са изготвени от Австралийската комисия за конкуренцията и потреблението в продължение на три години след обществени консултации.

Първоначално ще се прилага за Facebook NewsFeed и Google Search.

Австралийските медии трябва справедливо да бъдат компенсирани за използваното новинарско съдържание. Правилата в дигиталния свят трябва да са огледални на правилата във физическия свят, подчерта Фрайденберг.

Финансовото министерство обяви, че на всеки 100 долара, похарчени за онлайн реклама, 53 долара отиват за "Гугъл" и 28 долара за "Фейсбук".

От "Фейсбук" спорят, че новите правила не разбират динамиката на интернета и ще навредят на всички медии, които правителството се опитва да защити.

Проектозаконът се очаква да бъде гласуван най-рано следващата година.