Съдът на Европейския съюз постанови, че автомобилните компании са действали незаконно с поставянето на устройства с цел да излъжат на тестовете за емисиите и са подвели шофьорите за нивата на замърсяване, информира АФП.

"Дизелгейт": Акция в офиси на Фиат и Ивеко в Германия, Швейцария и Италия

"Дизелгейт": Акция в офиси на Фиат и Ивеко в Германия, Швейцария и Италия

Координираните трансгранични акции са извършени в "десет търговски обекта"

Съдът подчертава, че производител не може да използва подобно устройство, за да получи одобрение за автомобила.

Решението е във връзка с оплакване към "Компания X", както е отбелязано в документите, но се подразбира, че случаят е свързан със скандала "Дизелгейт" около германския производител "Фолксваген".

Бившият шеф на Volkswagen е обвиняем в Германия по скандала "Дизелгейт"

Бившият шеф на Volkswagen е обвиняем в Германия по скандала "Дизелгейт"

Винтеркорн и четирима управители са обвинени в измама

Гигантът, който включва Porsche, Audi, Skoda и Seat, призна през септември 2015 г., че е поставял софтуер, за да фалшифицира резултатите за емисиите от 11 милиона дизелови автомобила по света. Производителят поставил така наречените устройства за спиране (defeat devices) с цел да излъжат на тестовете за емисии. Такива устройства правят така, че автомобилите да показват отделяне на по-малко вредни емисии в лабораторията в сравнение с на пътя.

Двама служители на " Фолксваген" са осъдени на затвор в САЩ, след като случаите, свързани със скандала, се разпространиха по света. Четирима бивши шефове и инженери от "Фолксваген" са на съд в Германия.

Потребители съдят "Фолксваген" за Дизелгейт

Потребители съдят "Фолксваген" за Дизелгейт

"Фолскваген излъга и дължи обезщетение на засегнатите"

В последния случай френски прокурори проведоха разследване и се обърнаха към евросъда, искайки разяснение за законодателството на ЕС.

Съдът е установил, че компанията е поставила такъв софтуер в автомобилите.