Facebook разширява списъка със забрани за неверни твърдения за COVID-19 и ваксини, които са забранени от неговата платформа и от дъщерното й дружество Instagram, съобщи компанията късно в понеделник, съобщава "Политико".

Разширеният списък със забранени твърдения включват: "COVID-19 е създаден или произведен от човека", че "ваксините не са ефективни за предотвратяване на болестта за която са предназначени да предпазват", че "по-безопасно е да се разболеете от болестта отколкото да вземете ваксината" и че "ваксините са токсични, опасни или причиняват аутизъм."

ЕС срещу злонамерени антиваксъри - имунитет срещу дезинформация

ЕС срещу злонамерени антиваксъри - имунитет срещу дезинформация

Факт: Ваксините са един от най-големите успехи за общественото здраве

Промяната на политиката е част от по-широко съобщение от Facebook за мерки за насърчаване на ваксинацията. Компанията "дава 120 милиона щатски долара за рекламни кредити, за да помогне на здравните министерства, НПО и агенциите на ООН да достигнат милиарди хора по света с ваксина COVID-19 и превантивна здравна информация", ръководителят за здравеопазване на Facebook.

Facebook също ще започне да предоставя информация за центровете за ваксинация тази седмица в САЩ, заявявайки, че ще разшири функцията "през ​​следващите седмици" в други страни.

Twitter бори дезинформацията около COVID ваксините

Twitter бори дезинформацията около COVID ваксините

Новите промени ще влязат в сила на 21 декември

Новината е след като разследване, публикувано в понеделник от Media Matters for America, показа, че Facebook все още се бори да спре измамите за ваксините.

Две различни качвания в YouTube на един и същ фалшив видеоклип, озаглавен "Истината има значение", има над 16 милиона ангажирани във Facebook от края на декември, установи неправителствената организация.

Всеки пост на антиваксър вече може да бъде докладван за фалшива информация свързана със здраве.

Facebook сваля реклами срещу ваксинирането

Facebook сваля реклами срещу ваксинирането

Новата забрана идва на фона на редица промени в политиката на компанията