Германският автомобилен производител "Фолксваген" и синдикати постигнаха споразумение за съкращаване на 30 хиляди работни места до 2021 година.

Това съобщиха източници, цитирани от Ройтерс.

Предприетото от концерна преструктуриране е част от план за увеличаване на рентабилността и отделяне на средства за преминаване към електрически и самодвижещи се автомобили след скандала с емисиите.

Най-големият автомобилен производител в Европа се опитва да увеличи спестяванията за най-голямото си звено в Германия, където разходите са най-високи, докато в същото време трябва да намери милиарди евро, за да плати обезщетения за скандала с дизеловите двигатели.

Според сключеното споразумение прогнозира се 3,7 милиарда евро на година да бъдат спестени, като само в Германия са запланувани 23 хиляди съкращения, отбеляза един от източниците.

За компанията работят 610 076 служители по света.

Лидерите на синдикатите се съгласиха на съкращенията в замяна откриване на нови работни места и инвестиции в електрически автомобили, предимно в заводи в Германия.

Компанията също ще открие нови 9 хиляди работни места чрез инвестиции в технологии за разработване на електрически автомобили, допълва източникът.

Мениджърите на концерна са постигнали съгласие да се произвежда електрически спортен автомобил в основния завод във Волфсбург и по-малък електрически автомобил, известен като I.D., в източния германски град Цвикау.

Двигателите за електрическите автомобили ще бъдат произвеждани в Касел, а компанията ще започне производството на батерии в Залцгитер.

По-рано германският вестник "Ханделсблат" информира, че до 30 хиляди души ще бъдат съкратени до 2020 година, за да се спестят 4 милиарда евро. Също така още 10 хиляди души ще бъдат съкратени извън Германия, основно в Северна и Южна Америка.

Скандалът "Дизелгейт", засегнал германския автомобилен производител, е свързан с peгyлaциитe зa зaмъpcявaнeтo нa въздyxа. В средата на 2015 година компанията призна, че е манипулирала тестовете за емисиите от дизеловите двигатели, което доведе до изтегляне на огромен брой автомобили, оставката на шеф на компанията Мартин Винтеркорн и компенсации в размер на милиарди долари.

Ръководителите на компанията са заподозрени, че твърде късно са информирали пазарите за скандала с емисиите и че не са предоставили информация на инвеститорите.

Няколко души са разследвани.