Франция и Германия се борят за спасяване на предложение за налагане на цифров данък на големите технологични компании преди днешната среща на европейските финансови министри, информира "Дойче веле".
Двете страни са изправени пред голяма опозиция в ЕС и трябва да направят промени, за да прокарат предложението си.
Източници съобщиха пред медии, че финансовите министри на двете държави ще предложат: данък 3% върху приходите от реклами в интернет; изключват се всички други приходи онлайн; изключения за Amazon, AirBnB и Spotify; ще действа до 2025 г. и облагани са най-доходоносните дейности.
Френският финансов министър Бруно льо Мер заяви в понеделник, че Франция иска правно обвързващ инструмент, който може да бъде приет възможно най-скоро.
Източници от ЕС обявиха, че двете държави излизат с обща декларация, че са решени да се въведе справедлив и ефективен данък върху големите цифрови компании.
Оригиналното предложение включваше данък върху всички онлайн приходи на фирми в ЕС с годишни постъпления в световен мащаб от най-малко 750 милиона евро и онлайн 50 милиона евро в Европа. Но Ирландия и няколко скандинавски държави се обявиха срещу предложението, тъй като наказва европейски компании и ще доведе до реципрочни мерки от САЩ.
Според Европейската комисия традиционните компании плащат 23% данък върху приходите в сравнение с едва 8-9% от интернет компаниите.
Новият план има за цел обединен фронт срещу тези компании, които плащат ниски данъци.
Първоначалната идея и новото предложение трябва да помогнат за постигане на временно решение, докато страните членки от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие не договорят международно споразумение.
Според "Политико" новият данък, предлаган от Франция и Германия, ще влезе в сила от 1 януари 2021 г., ако не бъде договорено международно решение. Той ще остане в сила до 2025 г.