Г-н Картофена глава (Mr. Potato Head) вече не е господин, става полово неутрален, съобщават "Ройтерс" и "Ню Йорк Таймс".

"Хасбро", компанията, която произвежда пластмасова играчка с форма на картоф от около 70 г. смята, че се нуждае от модерно преобразяване.

Фирмите за играчки променят класическите марки, за да отразят публичните призиви, зачитащи и подкрепящи многообразието в американската култура. "Барби" например се отказа от изцяло русите кукли и сега се предлага в множество тонове на кожата и форми на тялото. 

На линията Potato Head вече се придава по-малко ориентирана към пола идентичност. Компанията пуска комплект "Създайте вашето семейство от картофени глави" и го определя като "празник на многото лица на семействата".

Господин картофена глава и госпожа картофена глава все още ще се продават.

"Мисля, че тази промяна показва, че Хесбро не просто се грижи за стари марки и без да прави същите стари неща всяка година, но те наистина разбират, че марките трябва да бъдат преоткрити, преосмислени и поддържани свежи", коментира Алън Адамсън, съосновател на компания за брандинг.

"Хесбро гарантира, че всички се чувстват добре дошли в света на Картофена глава, като официално оттеглят Mr. от името на марката и логото на Mr. Potato Head, за да насърчат равенството между половете", коментира компанията производител.

Ребрандирането "за съвременния клиент" ще покани децата да създадат свое собствено семейство Potato Head с две големи (без определен пол) картофени тела, малко картофено тяло и 42 аксесоара.

18 млн. американци са от ЛГБТ общността

18 млн. американци са от ЛГБТ общността

Социолозите коментират, че откритията частично се дължат на появата на ново поколение