Германската агенция за регулиране на конкуренцията Bundeskartellamt стартира в петък производство срещу Google на Alphabet Inc. за разследване на нарушения в законодателството на страната в областта на конкуренцията от страна на Google News Showcase

След по-ранни проверки регулаторът заяви, че те проучват дали интегрирането на Google News Showcase в общата функция на Google за търсене представлява "самопреференциране или пречка за услугите, предлагани от конкурентни трети страни".

Освен това те разследват дали договорните условия включват неприемливи изисквания от издатели, участващи в услугата, особено дали това затруднява прилагането на правилата за авторското право за издателите в пресата.

Край с Дивия Запад в интернет, предупреди ЕС "Гугъл"

Край с Дивия Запад в интернет, предупреди ЕС "Гугъл"

Еврокомисарят Бретон предупреди шефа на Alphabet Сундар Пичай

Андреас Мунд, ръководител на Bundeskartellamt, коментира разследването: "Сътрудничеството с Google може да бъде привлекателна опция за издателите и други доставчици на новини и да предлага на потребителите нови или подобрени информационни услуги. Трябва обаче да се гарантира, че това няма да доведе до дискриминация между отделни издатели."

Google обяви старта на своята услуга Google News Showcase в Германия на 1 октомври 2020 г. Според Google това е оферта, в която се представят висококачествени журналистически статии, за които Google плаща лицензионни такси.

"Гугъл" се договори с френските медии да им плаща

"Гугъл" се договори с френските медии да им плаща

Сделката също предвижда създаване на работна рамка

След като в началото бяха включени 20 медийни компании, представляващи 50 публикации, офертата вече беше разширена, за да включва допълнително съдържание. Централната тема на News Showcase са така наречените "сюжетни панели", които първоначално бяха интегрирани в приложението Google News и после в Google News на работния плот.

Google обяви, че ще ги показва и в общите резултати от търсенето с Google в бъдеще. Сюжетните панели са оформени в "плочки", в които снимки, заглавия и друго съдържание са обобщени под видимо представената марка на издателя.

По този начин участващите издатели имат различни възможности за по-подчертано и задълбочено представяне на тяхното съдържание в сравнение с общия списък. За News Showcase Google също така купува статии от платени оферти от отделни издатели, за да може да ги предлага безплатно на читателите.

Австралия прокара новия закон, изискващ от "Фейсбук" и "Гугъл" да плащат за новини

Австралия прокара новия закон, изискващ от "Фейсбук" и "Гугъл" да плащат за новини

Медиите справедливо са възнаградени за предлаганото от тях съдържание,