Умишлени действия на втория пилот са довели до катастрофата на пътническия самолет на компанията Germanwings във Франция миналата година.

Това се потвърждава в окончателен доклад на френската агенция за разследване на самолетни катастрофи BEA, която се зае със случая, съобщават Ройтерс и „Франс прес”.

Припомняме, на 24 март 2015 година пътнически самолет Airbus A320 на авиопревозвача Germanwings от Барселона до Дюселдорф катастрофира в Алпите във Франция. Загинаха всички 150 души на борда.  Според информация от „черните кутии” на самолета Андреас Любиц умишлено е разбил самолета, докато капитанът на полета е бил извън пилотската кабина.  

Лекар препоръчал на Любиц да влезе в психиатрия 2 седмици преди да разбие самолета

Лекар препоръчал на Любиц да влезе в психиатрия 2 седмици преди да разбие самолета

Изданието отбелязва, че на 10 март лекар

В доклада си BEA препоръчва по-стриктни медицински прегледи на пилотите, включващи „редовни анализи” на психическото състояние на пилотите.

Частен лекар е препоръчал на Любиц да постъпи в психиатрична клиника две седмици преди инцидента, потвърдиха разследващите изнесената по-рано информация от „Уолстрийт джърнъл”.

Прокуратурата вярва, че Любиц, който е имал тежка депресия, се е барикадирал в пилотската кабина и умишлено е забил самолета в Алпите на 24 март.

Разследващите от BEA отбелязват в заключителния си доклад, че Любиц е започнал да провява „симптоми, предполагащи психотичен депресивен епизод” през декември 2014 година и се е консултирал с няколко лекари през следващите месеци, но никой не е алармирал авиационните власти или работодателя му. Той е вземал антидепресанти, според експертите.

Държавното обвинение откри доказателства, че помощник-пилотът, който е имал зрителни проблеми и се е страхувал да не загуби работата си, е търсел методи за самоубийство и е скрил заболяването от работодателите си.

От BEA допълват, че други пилоти, които са летели с Любиц не са забелязали някакви отклонения. Обаче в доклада се отбелязва, че „липсва ясно ръководство в германските регулации” що се отнася до заплаха за обществената безопасност и казуса с лекарската тайна.

Агенцията призовава европейските правителства да провеждат повече изследвания и тестове на пилотите и конкретно на тяхното психично здраве. Според тях настоящата система за здравословното състояние на пилотите не работи, настоявайки за нови правила.

От BEA съобщават още, че системата, алармираща за сблъсък със земята, е започнала да сигнализира 25 секунди преди самолета да се забие в планината. Една от “черните кутии” разкрива информация, че е пилотът е започнал да блъска по заключената врата към пилотската кабина три минути и половина преди катастрофата.