Представители на НАТО заявиха, че споразумението за съвместно използване на военна база на територията на Абхазия няма юридическа сила, тъй като републиката не е официално и международно призната и се счита за част от Грузия.
Вчера лидерът на Абхазия Сергей Багапш бе приет в Кремъл, след което бе обявена договореността за използването на военната база от Русия. Споразумението формулира статута на базата, която включва няколко обекта. В тях ще бъдат разположение руски сухопътни части, като се предвижда да се не по-малко от 3 000.
Според коментара на руския президента Дмитрий Медведев документът „поставя основата на мирното развитие на Абхазия като самостоятелна държава".
След войната от август 2008 година, Русия призна независимостта на Абхазия и Южна Осетия. Нито една обаче от 28-те страни членки на НАТО и останалите страни не са признали страните и продължават да считат, че двете територии са част от Грузия.
Президентът на Грузия Михаил Саакшвили заяви отново преди няколко дни, че Абхазия де факто е анексирана от Русия.
"Ние не считаме, че споразуменията между Руската федерация и регионите на Грузия, каквито и да са те, имат юридическа сила", заявява представителят на НАТО Кармен Ромеро и отново посочва, че НАТО продължава да очаква Русия да спазва споразумението за прекратяване на огъня, сключено с посредничеството на ЕС.
Споразумението, постигнато при посредничеството на Никола Саркози, предвиждаше извеждане на руските войски от територията на Грузия.
Въпреки това, признавайки независимостта на Абхазия и Южна Осетия, Русия сключис тях споразумения на двустранна основа за разполагане на войски. След Русия независимостта бе призната само от Никарагуа, Венецуела и Науру.
Съветът на НАТО осъди решението на Руската федерация да признае грузинските региони Абхазия и Южна Осетия и я призовава да отмени това решение, напомни Ромеро.
Русия планира да изгради още няколко военни бази в Абхазия - военноморска и въздушнодесантна.
Трезвият глас
на 26.03.2010 в 14:49:48 #18Вярно - руснаците са пе4елили войните с много жертви, за6тото не са хвърляли атомни бомби по цивилно население или хими4ески отрови във Виетнам!!!
Трезвият глас
на 26.03.2010 в 14:47:39 #17Американците разбиха Югославия, отцепиха Косово от Сърбия - нару6ение на международното право - но на кого прави впе4атление? А Абхазия винаги си е била 4аст от Русия, както Кримският полуостров в дне6на Украйна. Но лека полека не6тата си отиват на мястото - с или без съгласие на НАТО, кого го боли за това? А НАТО да не гледа в руското кан4е, а да се заеме с Афганистан, 4е доста се изложиха! Като стана дума за Афганистан - подкрепям антикризисната програма на СКАТ - бг-войски да се изтегфлят от там, за да освободим 95 милиона лева за детски или пенсионерски добавки!
nicacveca
на 18.02.2010 в 17:18:07 #16SouthPark
на 18.02.2010 в 16:40:22 #15ПСВ - Германия загуби какви глупости приказваш. Руснаците спечелиха. Както и втората. Както ще е и с третата.
Чорлав
на 18.02.2010 в 16:25:26 #14Оня малоумник, дето се сравнява с чурчил се изцепи, че пак можело да използва сила. Интересно ми е как ще се развият събитията ако това стане, и дали няма да бъде обесен за топките 2 дни след това.
sedese
на 18.02.2010 в 16:21:45 #13те затова иде реч , :-)
SouthPark
на 18.02.2010 в 16:16:43 #12Moже и да нямат юридическа сила, но пак ще си направят базата, без да ви питат, отрепки )))
Micky
на 18.02.2010 в 16:06:32 #111. ПСВ- руските войски нахлуват в Прусия и са унищожени от немците при манчурските езера и от австро-убнгарците в силесия. 2. 1905г. апонците нападат тихоокеанския флот на русия и го потапят за няколко часа. Къде сте си го върнали за това? ---------------- Фрейки, аз съм толкоз руснак колкото ти американец, ма нейсе... Та по твойте въпроси: 1. Направи си справка какво млатене е било ВСВ, ако не е връщане здраве му кажи 2. Японците млатят като луди америте по островите същата тая ВСВ. И са разчитали Русия (СССР тогава) да не се намеси. Но маршал Жуков отнася Манджурия - една от операциите които се пишат по учебниците и до ден днешен... И това ако не е връщане... Сега върви див вой и дезинформация колко много били сделали братята западняци да смачкат Хитлер и как СССР немал никакъв шанс инак. Груба грешка е да подценяваш противника, ама вие си знаете
Чорлав
на 18.02.2010 в 15:53:43 #10Мики, чифут да охранява ЕС?! Едва ли
Micky
на 18.02.2010 в 15:48:33 #9фрейки, докато браниш външната граница на НАТО не забравяй да се храниш правилно с ГМО, съвременни вируси, а както става ясно и с ядрени лайна тип европейски! А също така не забравяй че Русия кой ли не я е млатил... И после малко е оставало от него - ФАКТ.
Чорлав
на 18.02.2010 в 15:48:26 #8Rusия се хвана за оная работа, но дори не я премести от единия крачол в другия. Толкова и дреме за нато и двойната политика на се-ше-а
sofeto
на 18.02.2010 в 15:05:08 #7"НАТО не признава договори между Русия и Абхазия" - абе и ние не признаваме косово ама кой ни пита. Сега хато нека хвърли бомбите над Москва както направи с Югослявия и Ирак, па глейте после сеир
sedese
на 18.02.2010 в 15:00:11 #6Абхазия е 90 % абхази,
sedese
на 18.02.2010 в 13:57:52 #5Чети си абревиатурата както намериш за добре. А що се касае за това, какво браниш, то освен уйови глАви нищо друго не браниш,
sedese
на 18.02.2010 в 13:47:22 #4Боклукът по-долу да си трае и да ходи да довоюва в Ирак или Афганистан, хе, хе
iridium2009
на 18.02.2010 в 13:43:09 #3...Защо в Косово може, а в Абхазия не може....
sedese
на 18.02.2010 в 13:38:29 #2И какво от това? Да не би да не бъде построена поради това, че не я признават? Странни хора.....
Спарко
на 18.02.2010 в 13:31:56 #1НАТО не признава договори между Русия и Абхазия дреме им за нато