Съдят два белгийски ресторанта, продавали на клиентите си "минерална вода", а всъщност я наливали от чешмите, съобщава "Гардиън".

Ресторантите са обвинени, че използвали водопроводна мрежа, за да пълнят бутилки с марката "Вал", която притежава белгийски награди за минерална вода, а основното им предимство при продажби се счита естественият процес на пречистване, чрез "подземен пясъчен слой", в региона на добиването й.

В Белгия е прието за норма, ресторантите да отказват на клиентите си вода, налята от чешмата. Производителите на минералната вода, пивоварната "Хаах", твърдят, че измама е открита след анализ на бутилирана вода, продавана в ресторантите.

Ръководството на "Хаах", които имат споразумение да доставят вода на ресторантите, стават подозрителни заради малкия брой поръчани бутилки, след сключване на сделката и правят анализ на върнатите им бутилки.

Те открили следи от чешмяна вода, но за да се уверят, на съдебен изпълнител е възложено да провери допълнителни девет бутилки "Вал", преди да бъдат сервирани на клиенти в ресторантите.

Според доклад споменат в белгийския всекидневник "Льо Ехо", при проверката на място, служители са коментирали пред съдия-изпълнителя, че на клиентите обикновено се предлага избор между минерална вода "Вал" или чешмяна вода, но сервирана във фирмени бутилки. Сервитьорът по-късно оттегля думите си.

Пивоварна "Хаах" иска да прекрати сделката си с ресторантите и иска компенсация, а от своя страна ресторантите се съмняват относно условията, при които са иззети бутилките и условията на съхранение и анализ.