Основни германски партии купили данни на избиратели от "Дойче пост", съобщава "Политико".

Вестник "Билд ам зонтаг" се е сдобил с документи, които разкриват, че Християндемократическият съюз на канцлера Ангела Меркел и Партията на свободните демократи са започнали да се сдобиват с информацията от куриерската компания още през 2005 г. Те са похарчили десетки хиляди евро за тази информация преди парламентарните избори през септември 2017 г.

Според изданието данните на избирателите може да са им помогнали да атакуват конкретни части от електората с политически лозунги.

Въпреки че споделената информация не обхваща конкретни избиратели и е напълно анонимна, предоставените от "Дойче пост" данни включват повече от 100 показателя, включително пола и образованието на домакинствата, техните потребителски навици и друга социално-демографска информация, която може да е позволила на партиите да разберат политическите пристрастия на избирателите.

Двете партии признават, че са се сдобили с данни на избиратели, но според тях това е в съответствие със стриктните правила за защита на личните данни в Германия. Компанията също отбелязва, че няма нарушение на законите за личната информация и че адресите на избирателите не са споделени на политическите партии.

Компания незаконно използвала 50 млн. профила във „Фейсбук” в полза на предизборната кампания на Тръмп

Компания незаконно използвала 50 млн. профила във „Фейсбук” в полза на предизборната кампания на Тръмп

Cambridge Analytica събрала информация в безпрецедентен мащаб

Разкритието идва на фона на разразилия се около "Фейсбук" скандал в Европа и САЩ. Британската фирма Cambridge Analytica неправомерно се сдобила с лични данни от профилите на 50 милиона души в социалната мрежа преди изборите за президент в САЩ през 2016 г.