Индонезийски следователи обявиха, че пътническият самолет на Lion Air, който катастрофира през миналия месец, не е бил годен за полет и е трябвало да бъде приземен, съобщава Би Би Си.

Самолетът Boeing 737 Max падна в Яванско море няколко минути след излитането си от Джакарта на 29 октомври. Загинаха всички 189 души на борда.

Последният инцидент със самолет на Lion Air е през 2004 г.

Последният инцидент със самолет на Lion Air е през 2004 г.

Преди днешната катастрофа последният инцидент с фатален случай е през 2004 г., когато 25 души загиват при катастрофа

Един месец след катастрофата предварителният доклад е установил, че на предишни полети на самолета са регистрирани технически проблеми, въпреки че 737 Max е нова версия на 737 на американския гигант Boeing и е най-бързо продаваният самолет.

В доклада се разкриват известните до момента от властите подробности за краткия полет на самолета, но разследващите подчертават, че все още не е установена конкретната причина за инцидента.

Намериха черните кутии на Lion Air

Намериха черните кутии на Lion Air

Катастрофата е била с машина

Откритията на Националната комисия за транспортна безопасност показват, че Lion Air е продължил да използва самолета, въпреки че на предишни полети е имало проблеми. Полетът преди катастрофата е бил от Денпасар в Бали до Джакарта.

"По време на този полет самолетът е имал технически проблем, но пилотът е решил да продължи", обяви Нуркаио Утомо от комисията.

В доклада се описват няколко процедури за поддръжка, които са изпълнени в отговор на тези проблеми.

Изтеглиха записите от намерената черна кутия на падналия самолет в Индонезия

Изтеглиха записите от намерената черна кутия на падналия самолет в Индонезия

Другата черна кутия все ще се издирва

"Според нас самолетът не е бил годен за полет и не трябвало да продължава", подчерта Утомо. 

Също се отбелязва, че пилотите са срещнали сериозни проблеми с автоматичната система за преодоляване загубата на скорост (anti-stall automated system) - нов инструмент на самолетите 737 Max.

В предварителния доклад пише, че авиопревозвачът трябва да осигури ръководство за работа "с цел подобряване на културата на безопасност и да се позволи на пилота да взема адекватно решение за продължаване на полета". Също така трябва да подсигурят всички необходими документи.

В Индонезия загина водолаз спасител при операцията за падналия самолет

В Индонезия загина водолаз спасител при операцията за падналия самолет

Засега не са известни точните обстоятелства около гибелта му

По-рано разследващите разкриха, че самолетът е изпитвал технически проблеми, свързани с инструментите за скоростта и височината при полет. Сензорът за "ъгъла на атака", който помага за разчитането на инструментите, е бил променен в деня преди катастрофата.

Медии обаче предполагат, че неизправният сензор е довел до изместване на носа на самолета надолу.

Не е ясно защо пилотите не са предприели съответните процедури за изключване на автоматичната система.

"Черната кутия" с параметрите от полета е открита, но властите все още не са намерили тази в пилотската кабина, която може да разкрие повече информация относно реакциите на пилотите.

Роднини на загиналите съдят Boeing заради технически неизправности по самолета.