35% по-малко нови автомобили са регистрирани по германските пътища в първата половина на 2020 г. в сравнение с миналата година, сочат данни на автомобилния сектор, след като пандемията от коронавирус тласна производителите в криза, предаде АФП.

В Германия, Европа и по света "сривът на пазарите е безпрецедентен по размерите си и по световен обхват", отбелязва президентът на Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) Хилдегард Мюлер.

Пазарът на леки коли в Европа се срина с 43% през януари-юни в сравнение с 23 на сто в САЩ и 27% в Китай, показват данните на VDA.

Производството на автомобили в Германия намаля с 40% на годишна база и се свлече до "най-ниското ниво от 45 г." с под 1,5 милиона автомобила, докато износът спадна със същата скорост до 1,1 милиона коли.

До момента отражението върху 814 000 работни места в автомобилния сектор в Германия е ограничено, спадна само с 3%. Но около половината от тези, които са на работа, са все още по програмата на правителството за съкратено работно време и част от заплатата е от държавния бюджет, подчертават от VDA.

Огромното свиване на производството не само има сериозни последици за производителите, но също и за много малки и средни доставчици на части, подчерта Мюлер и прогнозира още изгубени работни места до края на годината.

Като цяло през 2020 г. VDA прогнозира световният автомобилен пазар да се свие с 17% до 65,9 милиона коли. Особено силен спад се очаква в Европа (24%) в сравнение с 23% в само в Германия, 18% в САЩ и 10% в Китай.