Все още няма окончателно решение за това къде ще бъде разположен новият завод на "Фолксваген", предаде БГНЕС с позоваване на авторитетното издание на германския бизнес "Ханделсблат".
Представител на компанията от Волфсбург поясни, че Надзорният съвет подкрепя Турция, но на заседанието му вчера не е определено окончателно решение. Очаква се то да бъде взето през втората половина на август.
По-рано германското специализирано издание "Аутомобилвохе", цитирано от "Ройтерс", съобщи, че новият завод ще бъде разположен в Турция. В същото време "Ройтерс" подчертава, че няма официално потвърждение на тази новина.
"Фолксваген" обмисля изграждането на нова фабрика за автомобили от близо година. Първоначално в четири източноевропейски страни и Турция бяха включени десет места. Накрая, търсенето се фокусира върху търговските площи в България и Турция. В новия си завод "Фолксваген" ще произвежда няколко марки, сред тях ще бъде и "Шкода". Също така се търси място за производството на модела "Пасат", след като заводът в Емден ще се трансформира за електромобили.
Изпълнителният директор на групата Херберт Дийс се смята за голям поддръжник на новия завод. В България или Турция може да се произвежда много по-евтино. По този начин "Фолксваген" ще може да компенсира по-скъпото производство в Германия.
Според "Ханделсблат", концернът вече е открил потенциалната площадка за своя завод в турския град Измир. От гледна точка на разходите има много доводи в полза на Турция. Предимството пред България се оценява на около 100 милиона евро, отбелязва изданието, позовавайки се на вътрешни източници.
Решението в полза на Турция причинява главно политически проблеми, подчертава "Ханделсблат". Причината е в противоречивия курс на президента Реджеп Таип Ердоган, който частично се отказа от редица демократични права след неуспешния опит за преврат преди три години.
"Фолксваген" иска да използва следващите седмици отново, за да разследва положението с човешките права в Турция. Освен това концернът трябва принципно да е наясно с правната сигурност в страната.
В това отношение България, като държава-членка на ЕС, има явно предимство пред Турция. Групата "Фолксваген" трябва да се опита да договори с турското правителство в Анкара подобна степен на правна сигурност. Смята се, че федералното правителство не е повдигнало възражения срещу изграждането на завода в Турция.
Като пазар за продажби с население от 80 милиона души, Турция също представлява интерес за "Фолксваген груп". Дори и досега страната беше основна цел за продажбите на модела "Пасат". С изграждането на фабриката в Турция, а след това и с местното производство на "Пасат", продажбите на турските клиенти биха могли да бъдат увеличени отново, добавя "Ханделсблат".
"Фолксваген" трябва сам да похарчи около 1 милиард за строителството на новия завод. Но концернът трябва да предвиди и стотици милиони за релокация. Годишният капацитет на завода е 300 000 автомобили. /БГНЕС
freddie
на 13.07.2019 в 13:00:10 #8bgplus +1 Bravo
мислещ
на 13.07.2019 в 09:55:02 #7bgpluss Поздравления и респект за страхотния коментар. Всичко е вярно и много, много тъжно
Proof
на 13.07.2019 в 09:35:39 #6Кой ще ти строи заводи в Бълхария бе, тука веднага ще се завъртят едни схеми, бай ганьо само това може да лъже да маже и да краде. Оня с голямата банкянска тиква не му спряха устата да плямпа врели некипели тук и там, дейба и дефектното ви племе деба булгаристанско крадливо..
emilioner
на 13.07.2019 в 05:54:00 #5Каквото и да си говорим остъпваме на Турция имат си университет за автомобилостроене където годишно излизат хиляди силно подготвени млади специалисти в тази област имат си и доста други заводи които бълват милиони части за коли и то не от вчера или оня ден от десетки години е това.
smirn0ff
на 13.07.2019 в 04:13:34 #4опс да си есе
smirn0ff
на 13.07.2019 в 04:13:08 #3да си ебе
rafster
на 13.07.2019 в 02:41:07 #2Bgpluss! Very true analysis . Congratulations on your patriotic mind and heart. God bless you.
bgpluss
на 13.07.2019 в 00:29:15 #1Къде е европейската солидарност? Нали сме едно голямо и задружно европейско семейство! Евроатлантици сме, нали така! Плевнелиев с голямо усърдие лижеше германски задници... По германските медии се хилеше и критикуваше Русия. Направо от Германия при баба Меркел! Тя още се тресе от голямата уста на Росен! Но каква стана тя? Германия откри завод на Мерцедес в Русия! Направи Северен Поток-2 в комбина със същата тази бандитска и санкционирана Русия!Напук на САЩ. Специално за Плевнелиев - Турция ни отне проекта Южен поток, заедно с Русия ще правят атомна централа, днес руснаците им доставиха С-400!Фолксваген със сигурност отива в Турция като поредния автомобилен завод там. И ОЩЕ И ОЩЕ И ОЩЕ. А нашите управляващи продължават да плямпат глупости и да изпълняват директивите на Сенаторите, Американското посолство, зелените бандити, соросоидите, Отворените, които ни програмират новата история, където да няма турско робство и славянство, Хелзинския комитет, Фондацията Америка за България, Фондацията Конрад Аденауер и т. н. Всички тези гадинки налазили България, тия гнусни НПО-та, стопират всеки един проект! Ние не правим абсолютно нищо, нула, кръгла нула.Защото се превърнахме в безгласни васали на всички тези НПО! Турция се развива! Сърбия строи!пенсиите там са по-високи от българските такива. Румъния вече има няколко автомобилни завода! Русия привлича огромни инвестиции от ЕС! Нищо, че е санкционирана! Олимпиада, световно първенство по футбол. За Полша, Чехия, Словакия, Словения да не говорим! А на нас някакви си зелени ни забраняват да направим втори лифт в Банско! Товаа е тотално унижение. Това е абсолютно падение. Нямам идея, просто незнам, как изобщо ни гледат в очите тези наши политици, управляващи? Да не говорим за всичко останало. Ние нямаме собствено правителство, ние се превърнахме в колония! Роби. Никога не сме били толкова немощни, слаби, неориентирани, жалки. Жалко, наистина жалко, през сълзи го казвам, мъчно е и тежко. Гледката е покъртителна.