Все още няма окончателно решение за това къде ще бъде разположен новият завод на "Фолксваген", предаде БГНЕС с позоваване на авторитетното издание на германския бизнес "Ханделсблат".

Представител на компанията от Волфсбург поясни, че Надзорният съвет подкрепя Турция, но на заседанието му вчера не е определено окончателно решение. Очаква се то да бъде взето през втората половина на август.

По-рано германското специализирано издание "Аутомобилвохе", цитирано от "Ройтерс", съобщи, че новият завод ще бъде разположен в Турция. В същото време "Ройтерс" подчертава, че няма официално потвърждение на тази новина.

"Фолксваген" обмисля изграждането на нова фабрика за автомобили от близо година. Първоначално в четири източноевропейски страни и Турция бяха включени десет места. Накрая, търсенето се фокусира върху търговските площи в България и Турция. В новия си завод "Фолксваген" ще произвежда няколко марки, сред тях ще бъде и "Шкода". Също така се търси място за производството на модела "Пасат", след като заводът в Емден ще се трансформира за електромобили.

Изпълнителният директор на групата Херберт Дийс се смята за голям поддръжник на новия завод. В България или Турция може да се произвежда много по-евтино. По този начин "Фолксваген" ще може да компенсира по-скъпото производство в Германия.

Фолксваген избира между България и Турция

Фолксваген избира между България и Турция

Търсенето на място за новия завод е във финална фаза…

Според "Ханделсблат", концернът вече е открил потенциалната площадка за своя завод в турския град Измир. От гледна точка на разходите има много доводи в полза на Турция. Предимството пред България се оценява на около 100 милиона евро, отбелязва изданието, позовавайки се на вътрешни източници.

Решението в полза на Турция причинява главно политически проблеми, подчертава "Ханделсблат". Причината е в противоречивия курс на президента Реджеп Таип Ердоган, който частично се отказа от редица демократични права след неуспешния опит за преврат преди три години.

"Фолксваген" иска да използва следващите седмици отново, за да разследва положението с човешките права в Турция. Освен това концернът трябва принципно да е наясно с правната сигурност в страната.

В това отношение България, като държава-членка на ЕС, има явно предимство пред Турция. Групата "Фолксваген" трябва да се опита да договори с турското правителство в Анкара подобна степен на правна сигурност. Смята се, че федералното правителство не е повдигнало възражения срещу изграждането на завода в Турция.

Като пазар за продажби с население от 80 милиона души, Турция също представлява интерес за "Фолксваген груп". Дори и досега страната беше основна цел за продажбите на модела "Пасат". С изграждането на фабриката в Турция, а след това и с местното производство на "Пасат", продажбите на турските клиенти биха могли да бъдат увеличени отново, добавя "Ханделсблат".

"Фолксваген" трябва сам да похарчи около 1 милиард за строителството на новия завод. Но концернът трябва да предвиди и стотици милиони за релокация. Годишният капацитет на завода е 300 000 автомобили. /БГНЕС