Германският автомобилен производител "Фолксваген" е предпочел Турция пред България за новия си завод, съобщават от money.bg, цитирайки "Ройтерс" и "24 часа".
Решението е било взето късно снощи.
Солидната инвестиция за няколко милиарда ще отиде в Измир, като по предварителна информация това се дължи на натиска на Катар, която разполага с 17% от акциите на "Фолксваген".
Въпреки че до последно България е била фаворит, крайният избор е Турция, тъй като южната ни съседка е предложила по-голяма държавна финансова подкрепа и безплатен терен.
Седмица по-рано директорът на "Фолксваген" Херберт Дис направи обиколка у нас и в Турция, за да прецени лично къде да е новият завод. Въпреки че след това е провел срещи и с бизнесмени във Виена, за да се опита да ги убеди да подпомогнат с инвестиции избора на България, все пак Турция е предложила повече.
Припомняме, в края на юни германското издание Handelsblatt съобщи, че "Фолксваген" е взела предварително решение, според което заводът ще бъде в Турция. Вестникът посочва, че въпреки бурната политическа обстановка в южната ни съседка, Анкара е готова да предостави "трифицирена сума в милиони евро" за изграждането на завода - нещо, което България не може да си позволи.
От money.bg посочват, че по последна информация в новия завод ще бъдат произвеждани моделите Volkswagen Passat, както най-вероятно и Skoda Superb, която ползва същата платформа. Седанът е изключително популярен в Турция и се използва масово и от държавната администрация. Това е факт и в България, но мащабите там са други.
В началото на ноември миналата година германските медии дадоха първите сигнали, че групата на "Фолксваген" ще търси локация за изграждането на нов завод за марката Skoda. Според първоначалната информация на Handelsblatt тогава като двете възможни дестинации бяха сочени България и Турция.
Към този момент единственото сигурно нещо беше, че компанията разглежда подходящи места в Източна Европа и че родната за марката Чехия не е алтернатива заради недостига на работна ръка.
Месец по-късно стана ясно, че от германския концерн вече са започнали първоначалните проучвания за избор на локация. В края на миналата година беше потвърдено, че консултанти от групата ще разгледат не само България и Турция, но и Румъния, а окончателното решение ще бъде взето през 2019 година.
На този етап от развитието южната ни съседка беше сочена за фаворит в надпреварата заради опита и традициите в автомобилостроенето там, по-големият вътрешен пазар и по-ниските разходи за заплати.
С началото на новата година се появи и нов възможен кандидат за завода на Skoda - Сърбия. Медиите в западната ни съседка заявиха, че именно тя ще бъде изборът на групата на "Фолксваген" за нов завод.
Тогава обаче те бяха опровергани от Марк Лангендорф, който е мениджър "Комуникации" в групата, като той посочи, че окончателно решение все още не е взето.
Въпреки това сръбският президент Александър Вучич неколкократно заявява, че е много възможно германската компания да се спре именно на сръбския град Шумадия, който се намира в централната част на страната.
Само преди няколко седмици от концерна потвърдиха, че от първоначалните четири варианта за локация са останали само два. Това беше обявено от главния изпълнителен директор на Skoda Бернхард Майер.
насо
на 15.07.2019 в 08:28:03 #22Очевидно няма да купуваме Шкоди и Пасат. Може би и по-добре френска марка.
freddie
на 13.07.2019 в 13:05:01 #21bgpluss +1 Браво. Хубаво, е че има все още не промити хора.
58eng
на 13.07.2019 в 00:51:41 #20Гоцов,не дрънкай глупости. Това са нови работни места и хляб за хората. БГ никога не е била колония на Германия,имало е търговия ,взаимно уважение ,но не и колониализъм. Не ни натрапвай шибаното си съветско мислене.
58eng
на 12.07.2019 в 23:25:33 #19БГ+ , руски,като си взел да изброяваш,що не вадиш Лукойл,гнидо? Защо няма данъци ,защо цените на бензина са толкова високи? Плевньо ли ти е виновен пак или "братушките"?
Legalen
на 12.07.2019 в 22:38:24 #18. QWE на 12.07.2019 в 20:06:34 #19 Николайчо.. Я помисли малце: Да кажем, че ТИ трябва да си построиш завод.. Къде ще избереш? В страна, която трябва да спазва санкции на ЕС срещу страни с голям пазар за ........ ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Приемам аргументите ти, но от инсайдери ми е известно. че в случая за слабата бележка, която получихме натегна факта, че ние нямаме квалифицирана работна ръка, за да строим автомобили. Няма и скоро да имаме, защото специалисти не се създават за ден два а човешкия елемент в случая е решаващ. Немците знаят за българската действителност не по-малко от тебе и мене. Те също знаят (ти и аз от интернет, а те от други канали) , че всеки пети млад човек у нас нито работи нито учи. На турците може да гледаме със снизхождение, но колкото и да ни е мъчно, те са тези, които имат моралното право да се смеят. И то на нас!
QWE
на 12.07.2019 в 20:06:34 #17Николайчо.. Я помисли малце: Да кажем, че ТИ трябва да си построиш завод.. Къде ще избереш? В страна, която трябва да спазва санкции на ЕС срещу страни с голям пазар за продукцията ти.. Или страна, която ще ти позволи да продаваш на същите пазари с цените в Германия и без ограниченията на ЕС? Следващото – страна, която ти предлага само голата инфраструктура или страна, която ти предлага да се включи със свои пари в твоя завод? (Сам си виж колко ще вложи султана.) И за на края – страна, която на думи ти говори за евтина работна ръка, но като теглиш калемчето вижда, че трябва да се плащат на бюджета 48.7% данъци за ВСЯКО ЕДНО работно място.. ПРЕКИ И КОСВЕНИ ДАНЪЦИ, ПЛАЩАНИ ОТ ТЕБ И ОТ РАБОТНИЦИТЕ ТИ.. ( Без включени акцизите и местните данъци и такси..)
Legalen
на 12.07.2019 в 18:17:20 #16"Германският автомобилен производител "Фолксваген" е предпочел Турция пред България за новия си завод, съобщават от money.bg, цитирайки "Ройтерс" и "24 часа". -------------------------------------------------------------------------------------------------------- А някой да е очаквал нещо друго? Аз не съм! Просто бях сигурен че ще е все едно някъде, но не и в България. Нямам намерение да подценявам, който и да било участник във форума....Но малцина са тези, които са работили в машиностроенето, защото както самото то, така и и най-добрите му кадри отдавна измряха. Няма да изброявам какво се произвеждаше, няма и да споря за качеството на различните изделия. И това че някои наши ръководители при държавни срещи винаги уверяват че ние имаме добри специалисти, това е един блъф. Последната безсмислица, която чух от устата на премиера (във връзка с тази инвестиция) беше че "ние вече въведохе дуалното обучение и имаме достатъчно специалисти" . Едва ли ще се съглася с който и да било че завършелия вчера това обучение, днес вече може да работи (въпреки всички софтуери и разни шник шнак) в една термична. Един термист е чак тогава такъв, когато той и насън може да разказва за тази или онази структура. Турция кооперира със САЩ в производството на Ф-35, произвеждат и самолет, собствена конструкция, имат намерение да произвеждат компоненти от С-400... И колкото и да е печално, менаджерите от Фолксваген са вземали правилното решение. И това няма да е първото ни разочарование... Такa че този под мене (Nr 16) да поддържа огъня против всички, които ни пречат: Русия, льотчикът и т.н.... И да продължи с неговите стратегии, как да изхитрим другите за да няма монопол. И интересно той какво е постигнал, и вероятно се готвеше да влезе в борда на директорите на концерна VW?
posredstven
на 12.07.2019 в 18:12:51 #15"по-голяма държавна финансова подкрепа и безплатен терен" Алчността пак ни изяде главата. А може би и комисионните които нашите мутри са очаквали
nikolai-angelov-d1NDxuiF
на 12.07.2019 в 16:36:46 #14Bgpluss пиши се USSRplus съветска марионетка! Въртите сучите и все Русия намесвате! Южен поток е напълно ненужен на България проект! Единствено ако Русия си плати всичко тогава може да имаме файда! Ще хвърлим няколко милиарда като в Белене и ще чакаме 30-40 години да си върнем парите! Ние си имаме тръби и си получаваме газ от Русия, единственото правилно е да ве търси внос и от други места за да няма монопол! Нещо което другарите много обичат за да си пълнят гушите! Що се отнася за завода... тука има достатъчно антибългари които са готови на всичко да подлеят вода, даже се сещам за един нальотчик който все се обажда неподготвен и само вряка Русия та Русия, все едно не е български президент!
ТT
на 12.07.2019 в 16:18:35 #13Тука друго пише: https://www.vesti.bg/bulgaria/folksvagen-otlozhi-izbora-mezhdu-turciia-i-bylgariia-za-avgust-6097544 А на тоя отдолу, nsmilitia, ще му кажа само, че средното IQ на Германия е 99, докато на България е 93 според едно изследване, 91 според друго. На целия Балкански полуостров са подобни на България.
nsmilitia
на 12.07.2019 в 15:55:24 #12Какво стана бе баце?!? Умирай в кофите герберастки боклук. С Германия трябва да скъсаме всички връзки защото са наследници на най-унтерменшенската измет останала след ВСВ. А за германците минали се да си направят завода в турция, ми като завалят бомбите над главата на Ерманафа султан ще си изядете използваните носни кърпички от яд, че сте избрали тях. А ние можем само да реагираме по един начин - затваряне на границата с Турция и пращане на армията по границата да стреля на месо. Ще видим тогава кой ще изнудват с емигрантски карти. Турция е вечен враг на България!
psp_11
на 12.07.2019 в 15:43:14 #11България не дава държавна гаранция.. Това може да се тълкува по два начина. Първо - народа не иска германски инвестиции. Второ - правителството краде от държавните пари и няма как да има и за държавна гаранция.. Сега имат пари за Ф-16 накуп - нали?!?!?!?!?!? А лосбистите от САЩ ще платят по един или друг начин,,
bgpluss
на 12.07.2019 в 15:29:03 #10Равносметката, сухите факти: АЕЦ Белене - проекта е саботиран по времето на управлението на БСП и Орешарски!!! С помоща на американското посолство, СЕНАТОРА и Отворено общество! Южен Поток - проекта е саботиран от Плевнелиев, американското посолство, зелените и соросоидите Фолксваген - губим инвестицията след незаинтересовано и незадълбочено отношение към проекта! Да припомня и ситуацията с втория лифт в Банско - проекта е саботиран от Зелените и соросоидите! 2019!!! 2019!!! 2019!!! България все още няма нито един хубав модерен футболен стадион! Отсъствието на нови стадиони стопира развитието на школи, пълноценна инфраструктура, интереса на феновете към футбола и на населението към спорта като цяло! Грабителските концессии - България губи огромни суми особено в сферата на златодобива! Ние се превръщаме в африканска робска държава от 18-19 век!!! Африканците вече са по-добре от нас в това отношение. 2019 г.!!! Няма ясен план за Витоша и лифта там! И няма и да има. 2019 г. Не е построен нито един нов зимен курорт! Нито един нов курорт! 2019 г. Населението на България е под 7 милиона! Турция - държавата, която иска да погълне България и не се свени да демонстрира това си желание: Печели Турски поток; строи Атомна централа (всичко онова, което трябваше да е построено вече в България); спечели поредната (за тях даже не е животоспасяваща като за нас) инвестиция пълен цикъл - Фолксваген! Извод: България на 80 % е управлявана от решенията на сенаторите на САЩ! Зелените, Отворено Общество, Соросоидите, Хелзинския Комитет, Фондация Америка за България имат повече влияние отколкото правителството на държавта, те са правителството на България! Нито едно решение и нито една инвестиция не минава без участието на тези организации! Почти всички техни геополитически и инвестиционни решения са вредни за България, те са антибългарски! Това показва практиката! България не ражда, тя е болна, а доходите и пенсиите са позорно ниски. България не е независима държава. Защото е бедна, няма нефт и газ и защото няма сериозен потенциал - нито научен нито човешки. Бог да пази майка България.
peter-h
на 12.07.2019 в 14:59:49 #9За пореден път се обеждамаме че , от човекоподобем българин за предприемач , бизнесмен и Дори каруцар нестава .
turkcev
на 12.07.2019 в 14:56:00 #8Коментар3 Турция изнася 3 млн коли годишно ,а обясни сега как като не ги продават защо купуват от Турция ,тия запада са големи будали защо не отвориха в тиквония завод голяма далавера беше ,щеше да платят такса тиква такса апартаменти всякакви такси и комисионни
bgpluss
на 12.07.2019 в 14:49:08 #7Ситуацията за българите в чужбина и за българите в България става много сложна! Тепърва ще срещнем нови, още по-негативни отпреди проблеми! Икономически, енергийни, морални, спортни, човешки, политически и т.н. Поведението на българите зад граница е лошо, реномето е нула, инвестициите са много малко, ако изобщо има някакви стойностни инвестиции, имаме страхотни проблеми с туристическия бранш, където никой, даже циган...те не искат да работят, съответно качеството на услугите е много ниско.Не че в другите сфери е по-добро. Не сме в състояние да привлечем специалисти от трети страни, населението ни се топи като сладолед през лятото, хората не желаят да се трудят, губим своята квалификация и умения като нация, загубихме два животоспасяващи енергийни проекта, а цената на тока и парното скача постоянно! Ситуацията е абсолютно безнадеждна! Турция става още по-силна, а това е много лоша новина за България! Аз даже си мисля, че Турция и някои други страни ни натопиха пред Германия, може и да са подкупили онези деца за да направят мръсната си работа. Има десетки провокации, където е замесена България , а тези спецакции се ръководят от турците, възможно и от руснаците също - България искат да я анихилират!И ако така я караме ще изчезнем като държава. Но на кой ли му пука за всичко това?1 Няма водачи, ние нямаме нито един разумен и свестен политик, патриотичен и смел човек в политиката! Освен, може би, президента Радев. Отсъствието на патриотизъм и себеотрицание, когато ти работиш и живееш преди всияко за другите, обичаш народа си, готов си да се жертваш за него,е национален проблем! Ние бяхме излъгани и предадени от седесарите и демократите, които ни баламосваха , а покрай нашата наивност ни окрадоха и изпъдиха! Това е самата истина! Проста и ужасяваща!
bgpluss
на 12.07.2019 в 14:33:32 #6Това се и очакваше! Много писахме за това във форума, за сляпото и вредното за България сервилничество на Плевнелиев, който, в надежда да получи оферта от германците за строителната си фирма, нанесе непоправими щети на България в отношенията й с Русия, и оттам, смея да твърдя, тръгна отрицателното отношение на Русия към България и изземането на меганужния проект Южен поток... Всички си спомняме, как Росен критикуваше Русия точно от Германия по немските медии и ТВ и се хилеше там... Освен това, това нечовешко недоразумение Росенчо е бил част от екипа ни за преговори с Фолксваген. Какви са резултатите-всички виждаме! Но да не забравяме и как стоим в чисто човешко отношение! Едно е, че нямаме потенциал, че изпъдихме специалистите си, читавите българи, но има и още нещо - моралната страна на въпроса, а тя никога не е за подценяване.За това, какъв статут има България в Германия, а и в цяла Западна Европа като цяло, и какво е общественото мнение по отношение на българите там, какво е реномето ни- а то не е добро! Особено след инцидентите с наши циг..и в Германия преди няколко дена. Това всичко се разглежда при формирането на решение включително и за инвестиции. Но има и още нещо - има и емоционална връзка, а тя винаги е над всички калкулации, изгоди и перспективи...даже бедна страна като нашата би могла да получи подобна инвестиция! ако ни обичат никога нямаше да разглеждат колко пари имаме, колко ни е територията, колко специалисти имаме, повярвайте ми. Тоест, какво показва тази емоционална страна на въпроса?Германците просто не ни уважават, това е, а би било много странно да ни имат за нещо важно в тяхната национална митология. Има примери, когато само от уважение без да се замислят, хората са подпомагали и са инвестирали в друга нация и друга държава! А в този случай явно не ни искат! А това се нашите първи приятели, големите ни съюзници - германците!!! Да припомня на някои тук, че Мерцедес произвежда в санкционираната от Европа и САЩ Русия! И съвсем скоро ще се случи и Северен Поток-2! Да не говорим колко автомобили годишно правят румънците и колко завода има там! Румъния какво - супер територия ли е, супер пазар, те какво, адски богати ли са, като Турция ли са?! Що имат Рено? И до края на годината ще имат още заводи пълен цикъл. Това, че сме проливали кръв по вина на германците 1 и 2 световни войни, в резултат на които сме орязани откъм население и територии и са станали две национални катастрофи, от които и до ден днешен не сме в състояние да се оправим, СИ Е само НАШ ПРОБЛЕМ!
ce
на 12.07.2019 в 14:28:19 #5ама те купуват ц400 хъх как може
krasenko
на 12.07.2019 в 14:27:24 #4Много жалко. Ако бяха дошли тук, много неща щяха да се променят за нас.
cherish
на 12.07.2019 в 14:17:16 #3Браво , няма да има кльопачка, правилен избор , вижте и туризма си замина .....