Microsoft трябва да плати почти 70 милиарда долара, за да закупи Activision Blizzard, издател на мега франчайзи, включително игри като Call of Duty, World of Warcraft и Candy Crush, в най-голямото някога придобиване в сектора на технологиите и игрите, съобщава "Гардиън".

Microsoft заяви, че сделката е на стойност 68,7 милиарда долара (50,6 милиарда британски лири), която надминава предишната й най-голяма, поглъщането на LinkedIn за 26 милиарда долара през 2016 г., ще "осигури градивните елементи за метавселената". Това е най-голямата сделка в историята на технологиите, надминаваща 67 милиарда долара, платени от Dell за закупуване на гиганта за цифрово съхранение EMC през 2015 г.

Сделката ще доведе до превръщането на производителя на Xbox в третата по големина компания за игри в света по приходи след китайската Tencent и японската Sony, производител на игрови конзоли за PlayStation.

"Игрите са най-динамичната и вълнуваща категория в забавлението във всички платформи днес и ще играят ключова роля в развитието на платформите за метавселена", каза Сатя Надела, председател и главен изпълнителен директор на Microsoft. "Инвестираме сериозно в съдържание, общност и облак от световна класа, за да нова ера на игри, която поставя играчите и създателите на първо място и прави игрите безопасни, приобщаващи и достъпни за всички."

Сделката идва след бурно време за Activision Blizzard, която има 10 000 служители в световен мащаб на пазарна стойност от около 50 милиарда долара и три франчайза за игри на стойност 1 милиард долара, които бяха засегнати от поредица от обвинения в сексуално неправомерно поведение и дискриминация, включващи висши ръководители.

В понеделник компанията заяви, че е уволнила повече от три дузини служители и е наложила дисциплинарно наказание на още 40 от юли миналата година, за да отговори на обвиненията.

Боби Котик, главен изпълнителен директор на Activision Blizzard, ще продължи да ръководи бизнеса с игри. Microsoft коментира, че силата на компанията в бързо развиващия се сектор на мобилните игри е важна причина за сделката.

Даниел Айвс, технически и медиен анализатор в американската фирма Wedbush, каза, че докато сделка от такъв мащаб естествено ще привлече вниманието на регулаторите, Microsoft в крайна сметка ще получи разрешение, тъй като не е под същия контрол и натиск като конкурентите от Силиконовата долина, като например Facebook, Amazon, Apple и Google.

"Придобиването на Activision ще помогне да се стартират по-широките начинания на Microsoft за игри и в крайна сметка да се премести в метавселената с игрите, първата част за монетизиране на метавселената според нас", каза той. "Тъй като акциите на Activision са под силен натиск през последните няколко месеца, Microsoft разглежда това като прозорец от възможност за придобиване на уникален актив, който може да задвижи нейната потребителска стратегия напред."

Игрите са победител в пандемията, тъй като блокирането по целия свят подхрани бум заради облекчаване на скуката, което от своя страна предизвика бум за сключване на сделки в сектора.

Миналата седмица Take Two Interactive, производителят на хитови видеоигри, включително франчайза Grand Theft Auto, придоби Zynga, най-известен със своите заглавия FarmVille и Harry Potter, в сделка за 12,7 милиарда долара, създавайки глобален гигант за конзолни и мобилни игри.