Уеб трафикът към австралийските новинарски сайтове е спаднал с 13% в страната и с 30% от чужбина, след като "Фейсбук" блокира новинарското съдържание на платформата си за австралийски потребители тази седмица. Информацията разпространява "Политико", позовавайки се на компанията за уеб анализи Chartbeat.

"Фейсбук" с издънка - блокира и профили на правителството на Австралия

"Фейсбук" с издънка - блокира и профили на правителството на Австралия

На щатските здравни ведомства, на Бюрото по метеорология и други

Информацията, събрана от 255 австралийски страници и съобщена от местни медии като ABC, разкрива какво е отражението на наложената забрана в отговор на предложение на австралийското правителство технологичните компании да бъдат принудени със закон да плащат на издателите за тяхното съдържание.

Първоначално "Фейсбук" и "Гугъл" действаха заедно срещу предложения кодекс, но тази седмица двата гиганта приеха различни стратегии. "Гугъл" сключи споразумения с най-големите издатели, докато "Фейсбук" спря достъпа на австралийските потребители до новини.

"Фейсбук" блокира новините в Австралия

"Фейсбук" блокира новините в Австралия

Заради спорния медиен закон за заплащането на съдържание

На пресконференция премиерът Скот Морисън се закани, че правителството няма да отстъпи и ще принуди платформата да спазва законите на страната. 

Вчера стана ясно, че "Фейсбук" е допуснал грешка и е блокирал профили на правителствени институции, което предизвика гневни реакции от много политици и организации.

"Гардиън" пише, че социалната мрежа може да изчака седмица преди да отблокира профилите на стотици организации, които не са свързани с новинарски медии, но са засегнати. В същото време разпространението на дезинформация продължава да набира скорост.

"Гугъл" заплаши да спре търсачката в Австралия, а "Фейсбук" - новините

"Гугъл" заплаши да спре търсачката в Австралия, а "Фейсбук" - новините

Това би означавало, че 19 милиона австралийци

"Фейсбук" обвинява широката дефиниция на правителството кое се счита за "новини" в кодекса, което е довело до блокирането на стотици профили на различни организации, включително и на здравното ведомство.

Според новите правила технологичните гиганти ще бъдат насърчавани да преговарят с австралийските медии, включително и с обществените, колко да плащат за достъп до съдържанието им.

Ако не бъде постигнато споразумение, независими арбитъри ще се намесват и ще налагат задължителни условия.

Правилата са изготвени от Австралийската комисия за конкуренцията и потреблението в продължение на три години след обществени консултации.

Първоначално ще се прилага за Facebook NewsFeed и Google Search.

Финансовото министерство обяви, че на всеки 100 долара, похарчени за онлайн реклама, 53 долара отиват за "Гугъл" и 28 долара за "Фейсбук".

От "Фейсбук" спорят, че новите правила не разбират динамиката на интернета и ще навредят на всички медии, които правителството се опитва да защити.