Учителите в Париж и Западна Франция започнаха да пишат отлични оценки на всички ученици на тестове и изпитвания като форма на протест срещу промени в средното образование (бакалауреат).

Бакалауреатът, който учениците вземат през последната година от средното си образование, е базиран на структура, създадена още при Наполеон през 1808 г. Президентът на Франция Еманюел Макрон иска да направи промени в образователната система, което е ключова част от пробизнес проекта му за модернизиране на френската икономика, пише "Гардиън".

От следващата година учениците ще започнат да се подготвят за изпитите по нова система. Броят на тестовете през бакалауреата ще бъде намален и приспособен с нови специалности, които ще водят учениците към конкретни университетски степени.

Опит на предишното дясно правителство да въведе подобни промени беше спрян с улични протести, но Макрон е решен да въведе промените, въпреки че ученици организират протести и блокират училища.

Някои учители алармират, че промените могат да задълбочат неравенството в образователната система, където социалният произход оказва огромно влияние върху шанса за успех на учениците.

Учител в Lycée Sophie Germain в Париж коментира пред радио "Франс интер", че ръководителите на училищата и образователните институции разчитат на йерархия от класове.

С това протестно действие ние можем да блокираме административната система, предупреждават недоволните учители.

В Западния град Нант някои учители също пишат отлични оценки на всички ученици.

Правителството отбелязва, че тези учители, които са против промените, са малцинство. Най-големият съюз на директорите на средните училища одобрява планираната система.

Елисейският дворец публикува списък с промените на Макрон в образователната система.

Френският лидер твърди, че бакалауреатът не подготвя адекватно децата за университетско образование и съвременния пазар на труда.

Правителството също въвежда система с повече изисквания при кандидатстване за постъпване в университет, което принуди студентите да блокират сгради през миналата година.

АФП отбелязва, че 60% от студентите не успяват да се дипломират след тригодишно обучение.

Според предложената реформа броят на тестовете в училище се редуцират до пет. Включва се нов 30 минутен устен изпит. Промените имат за цел да насочат учениците към конкретни специалности по-рано.