Редица свързани с Русия политически реклами във "Фейсбук" конкретно са били насочени към американските щати Уисконсин и Мичиган. Това разкриха четирима източници пред СиЕнЕн.

Двата щата се оказват и решаващи за победата на Доналд Тръмп на президентските избори през ноември, отбелязва американската телевизия.

Тръмп причисли и „Фейсбук” към „фалшивите медии”

Тръмп причисли и „Фейсбук” към „фалшивите медии”

"Фейсбук" винаги е бил анти-Тръмп

Някои от руските реклами са били насочени към ключови демографски групи в райони на двата щата, които са се превърнали и в ключови, отбелязаха двама от източниците. Според източниците политическите реклами са били с разединяващи послания, включително и насърчаване на антиислямски настроения.

Докато някои реклами са се появили в райони на страната, където изборите не са били толкова оспорвани, то други са били с цел промяна на общественото мнение в спорни райони.

Кремъл: Москва няма нищо общо с политическите реклами във "Фейсбук"
Обновена

Кремъл: Москва няма нищо общо с политическите реклами във "Фейсбук"

Това заяви категорично говорителят на Кремъл Дмитрий Песков

Мичиган беше най-оспорваният щат на изборите през ноември 2016 г. Тръмп победи кандидата на демократите Хилари Клинтън с около 10 700 гласа от близо 4,8 милиона бюлетини. Уисконсин също беше един от тези спорни щати. Тръмп спечели с около 22 700 гласа преднина. Двата щата, които Тръмп взе с под 1% разлика, бяха ключови за победата му в Избирателната колегия.

Източниците не конкретизират кога точно през 2016 г. са пускани рекламите в двата щата.

По-рано "Фейсбук" призна, че около ¼ от 3000 реклами на Русия са били насочени към конкретни географски местоположения. Социалната мрежа поясни, че рекламите са били разпространявани предимно през 2015 г. Според "Фейсбук" около 10 милиона души са видели руските политически реклами.