Започна затварянето на най-големия пазар за кучешко месо в Южна Корея, тъй като азиатската държава се опитва да смекчи международната критика заради практиката да се убиват кучета за консумация от хората преди Зимната олимпиада през 2018 г., пише британското издание "Гардиън".

Пазарът в Съннам продава повече от 80 000 кучета, живи или умъртвени, всяка година, което представлява около 1/3 от консумирането на кучешко месо в Южна Корея, според местни данни.

Вчера властите и търговците започнаха да премахват кланиците и клетките, където са държани живите кучета преди да бъдат изклани. Решението да се затвори пазарът идва, след като защитници на животните алармираха, че кучетата са държани в крайно неблагоприятни условия, включително са използвани различни методи за избиването им - обесване, пребиване до смърт и умъртвяване с ток.

Миризмата и шумът също са довели до оплакване от страна на живеещите в района.

Обаче има и хора, които са против затварянето на пазара. Южнокорейска медия информира, че около 20 търговци на кучешко месо, които първоначално са се съгласили да се преместят в края на декември, сега са против. Те настояват да им бъдат изплатени компенсации за изгубения бизнес.

Почти 80% от клиентите посещават магазините ни, за да си купят свежо кучешко месо, така че какво ще правят, ако не можем да им го предоставим. Правителството ще ни платили, каза един от засегнатите търговци пред Korea Herald.

Властите в града, намиращ се до столицата Сеул, обявиха, че ще отпуснат финансова подкрепа за загубите и за откриването на нов бизнес.

От десетилетия търговците на кучешко месо се възползват от неясните правила в сектора - законите за хигиена при клането на добитък не се отнасят за убийството и продажбата на кучета, което затруднява властите при регулирането на сектора.

Според Корейската служба за статистическа информация 892 820 кучета са държани в повече от 100 ферми през 2010 г. Подкрепящите индустрията твърдят, че консумирането на кучешко месо може да подобри мъжката потентност и здравето като цяло.

Въпреки че малка част от южнокорейците редовно консумират кучешко месо, хиляди ресторанти и хранителни магазини продължават продажбата му.