Лято е - плаж, море, забава, почивка... обичайните неща, с които свързваме отпускарския сезон - все неща, които ни карат да се усмихваме. "Усмивка" в отпускарския сезон "изпратиха" и от ЧЕЗ. Хилядите клиенти на елразпределителя получиха неочакван, а за някои от тях и шокиращ "подарък" - две сметки, които висят за плащане и то в рамките само на един месец.

В същото време от дружеството "замазват" очите на хората с грижите си за подобряване на предоставяните услуги. ЧЕЗ не пропуска да се похвали за милионите левове вложения във всякакви "неща" - от последно поколение мобилни лабораторни системи; кабели с алуминиев, вместо с меден екран, които не представляват интерес за крадците, тъй като след кражба се увреждат; за рехабилитация, обновяване и развитие на електроенергийната инфраструктура; и се стигне до дейности, свързани с присъединяване на нови клиенти към елразпределителната мрежа.

От 1 август пък клиентите на елразпределителя могат да се възползват от нов начин за плащане на сметките си - чрез е-фактура. Преди това беше въведена и възможност за плащане чрез sms.

"Въпреки трудностите, ние ще продължим да работим професионално в рамките на одобрения ни инвестиционен ресурс", заявявя по повод на едно от нововъведенията регионалният мениджър на ЧЕЗ България Петър Докладал.

Доста "професионално" е обаче е да вземеш едностранно решение за изтегляне с повече от 20 дни на сроковете за погасяване на задълженията. Досега те бяха до 28-мо число на месеца. Досега обаче. Сега сметките за ползваната през месец юли еленергия трябва да бъдат заплатени не до 28 август, а - до 4-ти. Парите за тока, ползван през август, пък трябва да влязат в касата на дружеството до 2 септември. Така ставаме горди собственици на две фактури, които трябва да "осребрим" за по-малко от 30 дни.

"Усмивките" не секват до тук. За некоректните платци са предвидени и наказателни лихви. А те за по-голямата част от абонатите са "задължителни".

Проблем са и навиците ни да не обръщаме внимание на детайлите особено, когато става дума за сметки - поглеждаме цифрата най-отдолу на фактурата и всичко останало вече е "мъгла". Е, това разбира се това си остава за наша сметка. Кой ни е виновен, че не четем...

По-плашещ се оказва фактът, че с една заплата или с една пенсия абонатите трябва да се "справят" с две сметки за по-малко от 30 дни. Какво пък толкова - една сметка повече или по-малко...

Ако не платиш в срок, оставаш на тъмно... Така наред с другите лишения, с които сме принудени да борим кризата, сега трябва да се откажем от още нещо, за да сме коректни и на светло... Поредното безумие!!!

Важното е, че от ЧЕЗ не признават отпускарския сезон и работят усилено, за да пълнят "хазната" на дружеството... и то в условията на криза.