Каква оценка ще дадете на състезанието на остров Корсика?

- Надпреварата за нас бе истинско професионално удовлетворение. Честно казано, знаех, че ще протече добре за нас, но не очаквах, че ще завърша втори в крайното класиране. Притесняваше ме фактът, че само два пъти бяхме минали по трасето. В същото време моите съперници бяха направили повече тренировки и познаваха по-добре пътя. Състезанието беше трудно. Въпреки това обаче бях по-освободен психически за разлика от първия кръг в рали "Швеция", защото там не знаех какви са моите възможности и нивото на всички останали пилоти в този клас. За състезанието в Корсика вече знаех какви са и възможностите на автомобила ми. Опитах се да натисна, но повреда в скоростната кутия ми попречи да се боря за първото място. Въпреки това се радвам, че успяхме да постигнем едно много високо ниво.

Перуанецът Ферейрос, който спечели рали "Корсика" в клас N, е карал три пъти в това състезание. Той е един от класните пилоти. Разполага с богат опит и дори преподава в автомобилна школа, през която е преминал и световният шампион Ричард Бърнс. Той е мой съотборник и се договорихме преди следващия старт - рали "Кипър", да ми даде ценни съвети и да ме напътства в подготовката. Никога не съм карал на макадам, каквато е настилката в Кипър, и състезанието ще бъда пълна загадка.

Изненада ли ви с нещо състезанието в Корсика?

- Моите съперници бяха изненадани от дъжда, докато мен това не ме интересуваше. Изненада ме класирането ми след първата отсечка, включително и мястото ми в крайното подреждане. Проведохме правилна подготовка на асфалт и просто нямаше начин това да не ми се отрази. Корсика е зад гърба ми, предстои старта в Кипър. До края на сезона в клас N остават пет състезания. Те ще бъдат много трудни за нас и затова очакванията ви не трябва да бъдат големи. Нашата цел този сезон е да завършим във всички стартове, като класиране ще гоним едва в последните два кръга.

Предвиждате ли тестове на макадам?

- Да. Имаме планове да тренираме в Италия. Все още обаче не знаем точната дата и мястото за тренировки.

Чуждестранни мениджъри проявиха ли интерес към вас след успеха в Корсика?

- Не мога да говоря за интерес от страна на конкретни мениджъри. След надпреварата обаче лично ме поздрави мениджърът на Карлос Сайнс. Доколкото имам информация, спортният директор на "Пежо" също се е интересувал за мен и е поздравил директора на моя отбор "Мауро рали тунинг" (МТР).

Как се стигна до участието ви в клас N?

- Дълги години в нашия клуб работим с амбицията да участваме в световния рали-шампионат. Взехме това решение още преди два сезона. Благодарение на моите спонсори "Боила", "Шел", УСАГ и "Ембеко" успяхме да реализираме идеите си.

Можете ли да кажете колко струва участието ви в този шампионат и как обезпечавате подготовката си за един сезон?

- Не съм запознат с финансовите въпроси. Има хора в клуба, които се занимават с тези задачи. Моята работа е да бъда максимално концентриран по време на състезание, да карам възможно най-бързо и да печеля.

Нямате ли представа поне колко пари се изразходват за едно ваше участие в световния рали-шампионат?

- Не.

От колко години работите заедно с основния ви спонсор "Боила"?

- Те ме подкрепят напълно през последните няколко години и са неизменно с мен. Това се отнася, разбира се, и за останалите спонсори на нашия клуб. Целият ни екип работи всеотдайно. Най-хубавото е, че всички работят много честно, всичко е налице и тази откритост се оказа печелившият ни ход.

Какво да очакваме от вас през следващия сезон?

- Следващия сезон ще атакувам титлата.
Дневник