В Министерство на транспорта и съобщенията се проведе 7-то заседание на Управляващия комитет на Общоевропейски транспортен коридор ІV.
Заседанието беше председателствано от представител на Чешка Република. Участва Любомил Иванов – заместник-министър на транспорта на Република Българи, както и членовете на УК от всички страни, през които преминава Коридор ІV - Австрия, България, Германия, Гърция, Румъния, Унгария, Словакия, Турция.
На форума бяха дискутирани редица важни въпроси за развитието на Коридора, улесненията при граничните преходи, инфраструктурните инвестиции, проблемите при реализирането им и избор на нов председател. Това съобщиха за news.bg от пресцентъра на МТС.
Правителството на Република България обръща голямо внимание на развитието на транспортната инфраструктура по направление на основните международни пътища. През вековете България е била кръстопът на важни пътища, свързващи Европа и Азия и Северна Европа със Средиземно море. 5 от 10-те Общоевропейски транспортни коридори преминават през територията на България, а именно ІV, VІІ, VІІІ, ІХ и Х.
Това стратегическо положение дава отлични възможности за развитието на транспортна инфраструктура с международна значимост.
Политиката на Министерство на транспорта и съобщенията цели развитието на транспортната инфраструктура на страната, като интегрална, неделима част от Общоевропейската транспортна мрежа. Превръщането на транспортната мрежа на страната в конкурентен, ефективен транспортен мост между Западна и Централна Европа и страните от Близкия Изток, Западна и Средна Азия, както и по направлението “север-юг”, Балтийско - Адриатическо море.
Домакинството на 7-то заседание на Управляващия комитет на Общоевропейски транспортен коридор ІV е потвърждение на политиката, водена от Министерство на транспорта и съобщенията в тази насока.
Във връзка с това най-успешните и големи инфраструктурни проекти в системата на министерството са именно от Коридор ІV - като строителството на новия мост на река Дунав при Видин-Калафат, реконструкцията и модернизацията на летище София, реконструкцията, модернизацията и електрификацията на жп линията Пловдив-Свиленград-турска/гръцка граница за скорости от 160 (200) км/ч, завършеният проект през миналата година за електрификация на жп линията Дупница-Кулата.