Има над 15 писма до България, на които не сме получили отговор. Очевидно е, че те не искат да строят железопътната линия. Това заяви за проблема с изграждането на трансграничен железопътен тунел от трасето на Паневропейския транспортен коридор №8 вицепремиерът и министър на транспорта на Република Северна Македония Александър Николоски в интервю за по MRT, предаде БГНЕС. Честно е да се срещнем и да ни го кажат. Фактът, че избягват среща с нас, говори много за съдбата на проекта, коментира Николоски.

Запитан дали е вярно, че от българска страна е изпратен преди три месеца проект на договор за изпълнението на проекта, той потвърди, че такъв документ е получен, като веднага е бил разгледан на правителствено заседание в РСМ и сформиран работен орган на възможно най-високо ниво. "Премиерът все още не е член на работната група. Там сме аз, Тимчо Муцунски като министър на външните работи, Гордана Кочоска като министър на финансите и Синиша Йовановски като директор на железниците", обясни Николоски.

РСМ обвини България, че изкривява истината около строежа на Коридор №8
Обновена

РСМ обвини България, че изкривява истината около строежа на Коридор №8

София отказвала провеждането на срещи на работните групи от двете страни

По думите му в проектодоговора има спорни моменти. "Нормално е да има, трябва да седнем и да поговорим. И ние казваме: благодарим ви, че ни предоставихте това, въпреки че е имало предишни срещи, но те ги прекъснаха. Ето една работна група от наша страна, няма по-високо ниво от това. Сформирайте и вие работна група, каквато искате, нека седнем, ще свършим работата за един ден. Но като се има предвид, че ние не сядаме, защото те не искат да сядаме, тогава не можем да си свършим работата", Александър Николоски.

Той каза още, че, ако българската страна иска да построи железопътна линия, ще има железопътна линия и тя ще бъде построена. "Какви са делата, какви са думите? Подобни провокативни изявления от българска страна са думи, а действията са, че София - Перник няма да бъде реконструирана, защото парите са пренасочени и ще бъдат инвестирани в София - Бургас, а Македония в момента е единствената държава, която строи железопътна линия по Коридор 8", коментира Николоски. Той повтори позицията на РСМ, че страната не иска да инвестира в железопътна линия, завършваща в тунел.

Гроздан Караджов: България готова да подпише споразумение с РСМ за граничния жп тунел

Гроздан Караджов: България готова да подпише споразумение с РСМ за граничния жп тунел

Очаквал се отговорът на Скопие

Според Николовски проблемът е в това, е че България е решила да не възстанови жп линиите от София до Перник и от Перник до Гюешево във втората фаза на проекта. "В момента пуснахме в експлоатация един участък от железопътната линия през януари, сега строим втория участък от железопътната линия. България не строи нищо, Албания не строи нищо. За съжаление, защото е в наш интерес това да бъде завършено", отбеляза той.

Николоски изтъкна, че РСМ няма нужда от железопътна линия от Скопие до Крива Паланка, защото е отворена скоростна магистрала, придвижването по която е сравнително бързо. "Нужна ни е железопътна линия до София и Черно море, каквато за съжаление в момента не съществува", уточни той.

МТС опровергава твърденията, че България се е отказала от Коридор №8

МТС опровергава твърденията, че България се е отказала от Коридор №8

Остава да се изградят само 2,5 км железопътна линия - от Гюешево до Деве баир