До 14 дни Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) трябва да приеме част от предложенията за промени в техническия правилник на Формула 1. Трикратният световен шампион Ники Лауда ще бъде един от най-щастливите хора, ако броят на двигателите, които всеки болид от даден отбор може да използва в тренировките, квалификациите и самото състезание, бъде ограничен до два. Той бе един от радетелите на тази идея и не крие задоволството си от факта, че още следващата година мечтата му може да се превърне в реалност. Лауда отдавна твърди, че не е нормално да се използват неограничен брой двигатели за всяко едно състезание. Според австриеца, който в момента е директор на "Ягуар", най-удачно е в тренировките в петък и събота да се използва един мотор, а в квалификациите и в самото състезание - втори. Това нововъведение ще позволи на всеки един отбор да спести около 15 милиона долара за една година. Това е голяма сума пари за всеки един отбор и може да бъде инвестирана за развитието на болида като цяло. В момента например "Косуърт" произвежда 70 мотора годишно за "Ягуар", докато "Ферари", "Мерцедес" и БМВ преминават границата от 100 бройки.
Идеята не е нова. Тази промяна е заимствана от далеч по-крайното мнение, че за всяко състезание е необходим само един мотор. Именно този въпрос бе обсъждан на специална среща тези дни между Ники Лауда, Норберт Хауг и Марио Илиен ("Мерцедес") и представителите на БМВ Герхард Бергер и Марио Тийсен. Австриецът обаче е категоричен, че ограничението трябва да бъде въведено възможно най-бързо, докато всички останали са отстоявали идеята, че промените в правилника трябва да влязат в сила най-рано 2004 г. Тези позиции са точно отражение на финансовото положение в трите отбора за следващите няколко години и предвидените разходи за производство на двигатели. Докато в "Ягуар" нямат излишни пари за харчене, в "Макларън" и "Уилямс" финансите не са основен проблем. Последните два тима са предвидили вече парите за производство на агрегатите за настоящата и следващата година. Ако промените влязат в сила следващия сезон, двата отбора ще отчетат сериозни загуби. Към "Макларън" и "Уилямс" можем да причислим и световните шампиони от "Ферари", които също преразпределят разходите си с перспектива от няколко години.
ХАЙНЦ ПРЮЛЕР, СП."КИКЕР"