Трудно може да се каже, че този доста скромен на размери автомобил би могъл да блесне на фона на разни поршета, беемвета и мерцедеси, пише Автопрес 2001.
По време на световната му премиера в Париж през есента той остана и доста настрани от вниманието на публиката, отнесена по блестящите големи лимузини.
И съвсем незаслужено, защото този автомобил от класа на най-разпространените в Европа има всички шансове да стане един от най-продаваните на пазара на Стария континент и да наследи много успешния модел на марката - Getz.
Hyundai i20 е станал доста по-просторен от предшественика си за сметка на увеличеното със 70 мм междуосие /вече 2,52 м/, а полезният багажен обем вече е 295 л /+ 40 л/.
Естествено, Hyundai i20 може да се похвали с доста по-качествени материали в интериора и подобрена ергономика.
На фона на световната финансова криза, рефлектирала може би най-сериозно в автомобилния сектор, в и без това супер-конкурентния европейски пазарен сегмент В, битката за клиенти е по силна от всякога.
За да докаже качествата си на сериозен играч Hyundai i20 трябва да се пребори с толкова сериозни съперници като новата Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa и Renault Clio.
Корейците явно не се смущават от тази супер-сложна задача и са записали в плановете си, че към 2010-а година ще продават в Европа над половин милион коли и основният им коз тук е именно i20.
Дали колата има потенциал за да бъде в авангарда на корейската атака? С какво ще срази съперниците си?
На първо място тук е дизайнът.
В него няма нищо азиатско, всичко е много изискано, строго и европейско.
Външността на автомобила е разработена в европейския център по дизайн на марката в Рюселсхайм.
На второ място сред аргументите е двигателната гама.
Тя предлага цели седем позиции, от които четири са за турбодизелите.
Купувачите ще имат трудния избор между двата 1,4-литрови - 75 и 90 к. с. и двата 1,6-литрови - 115 и 128 к. с.
В бензиновия сектор предложенията също не са за подценяване - 1,2 л - 78 к. с., 1,4 л - 100 к. с. и 1,6 л - 126 к. с.
Трансмисията е с два варианта - шестстепенна класическа предавателна кутия или четиристепенен автоматик, който е опция.
В най-скоро време ще видим и петстепенна автоматична кутия.
Машинката ще се предлага в четири варианта комплектации и с два варианта на купето - хечбек с три и пет врати.
На път е и „зелен" вариант - Hyundai i20 Blue, прототипът на който също беше представен в Париж.