Тежък инцидент с български състезател и неуредици в организацията на първото гръцко 4x4 състезание помрачи победния ход на българските състезатели, съобщиха от Агенция Speed-Press.

При пресичането на водно препятствие, агресивен турски състезател с Витара, притисна на заден ход д-р Светослав Дойчинов към предницата на българския мерцедес.
Доктора през това време се беше навел пред своята лебедка да навива размотаното преди това въже. Нелогичното и неспортсменското поведение на турчина шокира всички намиращи се на мястото на инцидента.

Доктора моментално беше откаран с линейка в гръцка болница, където се установи, че има счупвания на таза и се налага продължително болнично лечение.
Инцидентът помрачи настроението на цялата българска група. Напрежението се повиши още и когато се разбра, че агресивните турци ще продължат да се състезават и няма да бъдат дисквалифицирани.

Превъзмогнали шока от нещастния инцидент, останалите български състезатели продължиха по екстремния етап, като се оказа, че единствено те са успели да го преминат до края, оставяйки зад гърба си 46 състезателни автомобила.

В състезанието взеха участие 52 елитни автомобила от България, Гърция, Румъния и Турция, което превърна състезанието в първото Балканско офроуд изпитание.

България се представи със 7 екипажа:

Тодор Христов – Светослав Дойчинов с Мерцедес Г.
Красимир Вълков – Никола Рафаилов с Мерцедес Г.
Пламен Йоцов - Траян Траянов с Тойота.
Вера Лагадова – Янчо Терзиев с Тойота.
Кирил Панайотов Никола Панайотов със Сузуки.
Краси Крумов - Ярослав Спасов с Мерцедес Г.
Тодор Траянов – Ивайло Траянов с Тойота.

Регламентът на състезанието предвиждаше екипажите да участват в отбори от по два автомобила, които да се движат заедно по трасето.
Всеки ден трасето преминаваше по сравнително лесни и дълги етапи за навигация, където не се отчита време и през три екстремни участъка от по 2 километра. Крайното класиране се определяше от времето за преминаване през екстремните участъци.

Още от първия специален участък се усети доминирането на българските пилоти, които преминаха препятствията за 6 минути, при средно 15 – 20 минути за останалите отбори.

Второто препятствие се оказа фатално за екипажа Христов – Дойчинов. Изненадата за всички дойде на другия ден, когато се разбра, че организаторите са анулирали този екстремен етап, въпреки че има преминали през него автомобили.

Същата подигравка се повтори и през втория ден, когато пак само българските коли преминаха през много труден етап и той беше анулиран.
В резултат на явните манипулации Йоцов - Траянов и Крумов – Спасов останаха втори, а Лагадова-Терзиев и Панайотов-Панайотов едва 12-и в крайното класиране.