Японският модел Toyota RAV4 запази титлата за най-продаван кросоувър на световния пазар през първите пет месеца на 2018 година. За периода от януари до края на май от този SUV автомобил са продадени 335 128 бройки, което е с 7,8% повече в сравнение година по-рано. Това показват данните на focus2move.
На второ място с незначителна разлика е Volkswagen Tiguan, от който са реализирани 332 185 единици - 13,7% повече в сравнение със същия период на 2017 година.
Третата позиция е за Honda CR-V, чиито нови реализации са намалели със 7.3% - до 275 476 автомобила. По-нататък се нарежда Hyundai Tucson с показател 235 789 продадени автомобила (-0.1%). Първата петица затваря Nissan Qashqai с 224 788 нови продажби (+ 5.2%).
В десетката на най-популярните кросоувъри през 2018 влизат още: Great Wall HAVAL 6 (200 964 ед., + 4,8%)., Mazda CX-5 (198 136 броя, + 22,6%.), Nissan Rogue / X-Trail (197 255 автомобила, + 8,2%), Kia Sportage (192 773 броя, 7,5%) и Baojun 510 (189 709 броя, + 162,8%).
През първите пет месеца на 2018 в света са продадени 13,2 млн. автомобила в SUV сегмента, което представлява 34,4% от общите нови реализации на леки автомобили на световния пазар. Повече от половината от продадените кросоувъри (57,2%) се падат на автомобили, които са от сегмент C (дължина от 4,2 до 4,5 метра).