В групата руски автопроизводители малко настрана и доста непознато стои Таганрогският автомобилен завод. Интересното е, че той продължава, макар и трудно, да живее и се бори с икономическите правила на свободния пазар и днес, пише Автопрес 2001.
Естествено, ситуацията му не е супер-розова - дълговете му достигат 12,5 милиарда рубли, не стигат средства за освобождаване на комплектуващи възли и агрегати от митницата, но въпреки всичко от ТагАЗ обявиха, че са приключили с окончателната разработка на собствен модел, наречен C-100, производството на който трябва да стартира през юни.
Още от почти самото си начало - през 2001-а ТагАЗ стартира сътрудничество с Hyundai и през април същата година от конвейера в Таганрог слизат първите автомобили Hyundai Accent.
От април 2004-а в завода е освоено производството на седана бизнес-клас Hyundai Sonata.
През април 2007-а стартира производството на Hyundai Santa Fe Classic, а през април миналата година от конвейера слиза и първата Hyundai Elantra XD. ТагАЗ прави и камиончето Hyundai Porter, автобусът Hyundai County и удължената му модификация County Long, 9-метровия автобус Hyundai Aero Town и влекача Hyundai HD 500.
От четири години насам ТагАЗ има собствено конструкторско бюро Tagaz Korea в Сеул.
В него има доста инженери, които са работили преди това за компанията Daewoo.
Именно те са и авторите на новия модел Tagaz C-100.
Затова не е чудно, че схемата на окачването, междуосието, двигателите и моторното пространство почти повтарят тези на Chevrolet/Daewoo Lacetti.
Тук е може би мястото да се напомни, че след фалита на втората по големина автопроизводителна фирма в Корея - Daewoo, тя беше разделена на две части - първата и по-добра прибраха американците от Дженерал Мотърс, а втората остана собственост на клуба на кредиторите начело с Корейската банка за развитие и продължава да съществува като отделно предприятие.
Моторите на новата руска и развита в Корея кола са с ходови обеми 1,4, 1,6 и 1,8 л, като 1,6-литровият двигател, който първи ще излезе на пазара с колата има мощност от 124 к.с.
Във вътрешността приборите са подобни на тези при Chevrolet Aveo, има аудиосистема, а при по-скъпите варианти и климатик.
Интересно, е че ТагАЗ е планирал лифтинг на колата още за 2010-а година, навярно за да избяга още повече от всякакви прилики с други автомобили от класа.
Тогава ще видим вариант хечбек, ще бъде добавена автоматична предавателна кутия, говори се и за вариант кросовър.
Двигателите и останалите механични възли ще са корейска изработка, както и големите ламаринени детайли, а в Таганрог ще се заваряват каросериите и ще се боядисват.
Базовият Tagaz С-100 с АБС, въздушна възглавница за водача и хидроусилвател на волана, ще струва около 10 000 долара, а най-скъпият вариант няма да надхвърли 15 хиляди.
shtirlitz77
на 23.03.2009 в 21:53:16 #7добре, че ми е непозната тази каруца
Зрител
на 23.03.2009 в 13:26:19 #6Като го гледам, единственото определение, кето ми идва е "безличен". Изобщо не може да се сравнява например с Москвич 403
nono
на 23.03.2009 в 10:56:26 #5А бе,хора,защо се излагате с руски боклуци?!
NikB
на 23.03.2009 в 10:55:44 #4Колко познато! И в КТА "Мадара" правеха "Шкоди". Двигателя и "по-големите ламаринени детайли" (кабината) идваха от Чехия. Въпреки това един камион в КТА Мадара се сглобяваше за около 300 човекочаса труд, докато в заводите на Мерцедес, в Щутгарт, за цялостната направа на един камион бяха необходими около 36 човекочаса. При това разликата между соц. Шкода и Мерцедес беше огромна. ПП По това време сегашния секретар на ВС на БСП беше секретар по промишленостт на ОК на БКП в Шумен, а Сергей Станишев е ходел с държавен мерцедес без номера на училище.
Минувач
на 23.03.2009 в 10:55:31 #3В момента има много хубави коли, на прилична цена. например: http://www.sofiaauto.bg/uploads/docs/EXCLUSIVE%20OFFER%20HHR%20MT5.pdf
Минувач
на 23.03.2009 в 10:50:13 #2Ауспухът е оригинален, руски!
veso_t
на 23.03.2009 в 10:48:20 #1Аз се първо се зачудих каква е тая Киа на снимката