Ръководителят на проекта "Русская борзая" пилотът Олег Кеселман проведе презентация на втората модификация на състезателния вариант на японския всъдеход Mazda СХ-7, който след значителните технически доработки вече не остъпва по показатели на топ-пистовите модели.

"Русская борзая" от второто поколении има 2,3-литров двигател с мощност 470 к.с.

"В сравнение с първата версия, която имаше задвижване на четирите колела, втората версия е със задно задвижване, направихме и над 50 изменения в конструкцията на колата.
Като основа за работата по мотора беше взет чугунен блок, способен да издържи мощност и до 1000 к.с.", споделя Кеселман.

Освен това новата версия на усъвършенстваната Mazda СХ-7 е олекотена със 150 кг.
За дизайна на тунинга е отговорна руската компания Zaharov Design.

Независимо, че аеродинамичния пакет не е променен на външен вид в сравнение с предишния, този път той е направен от по-високо технологични материали.

В процеса на доработката на стандартната Mazda СХ-7 е усилена коравината на купето за сметка на поставянето на спортна предпазна ролбарна клетка. Автомобилът има пистово окачване, намален пътен просвет със 70 мм, по-ефективна спирачна система, усилен съединител, нов заден редуктор, електроника и облегчена елинсталация.

Ускоряването на машината до 100 км в час е за 3,7 сек, а максималната скорост е вече 280 км/час.

"Когато правехме първия вариант на "Русская борзая", то задачата ни беше да направил кола, която да превъзхожда по динамичност такива модели като Subaru Impreza WRX STI и Mitsubishi Lancer Evolution",  отбеляза Кеселман, цитиран от auto-press.net.