Ханс-Олов Олсон През миналата година шведската компания Volvo е продала 2 500 автомобила в Китай. През следващите 5-6 години фирмата очаква още по-голям ръст на продажбите. Това обяви на “Auto China 2004” президентът на фирмата Ханс-Олов Олсон.

Според проучвания пазарът на луксозни автомобили в Китай до 2010 година ще се увеличи от 105 000 на 345 000 автомобила. Volvo възнамерява да е един от сериозните участници на този пазар.

В момента фирмата държи 2.5% от продажбите на луксозни возила, което се равнява на 2500 автомобила и възнамерява в следващите 5-6 години значително да увеличи присъствието си в милиардната държава.
От тях 90% (2 208 автомобила) се падат на флагмана на фирмата S80. С това Китай става четвъртия най-голям пазар на S80 в света.

Увеличението на продажбите ще се постигне с удвояването на дилърската мрежа. В момента Volvo има 35 търговски центъра, но през следващите 5 години те ще станат 70, като дилърските центрове ще бъдат общи с Land Rover и Jaguar, които също принадлежат към Premier Automotive Group на Ford, в която е и Volvo.

Съвсем скоро в Китай ще бъде представен и новият модел S40, на който се разчита много. За да може да смогне на интереса към марката, Volvo в момента търси възможности за започване на местно производство в Китай, обяви шефът на фирмата Ханс-Олов Олсон, съобщават от Агенция Speed-Press.