83% от българските фирми-производители на храни и напитки проявяват сериозен интерес към китайския пазар, показаха данни от проучване на Българо-китайската търговско-промишлена камара.

Само 9 на сто от тях обаче имат капацитет и готовност към настоящия момент да се справят с голям по обем износ, показаха още резултатите.

11% от общо анкетираните фирми имат договори за износ на продукция в страни от ЕС.
Едва 6% от запитаните бизнесмени отговориха, че се задоволяват с продажбите на българския пазар.

Допитването бе направено сред 1400 компании в сферата на леката промишленост, различни от членуващите в камарата юридически лица.

В проучването бяха включени фирми, произвеждащи сладкиши и захарни изделия, бира, вино, безалкохолни напитки, млечни продукти, както и производители на розово масло и розова вода, съобщават още от Българо - китайската търговско - промишлена палата.