Държавата е функционирала в паралелен свят и не е спазвала законите, които е следвало да спазва. Това заяви заместник регионалният министър Иван Шишков пред БНТ за трагичната отсечка на АМ "Струма", която се оказа, че не е нито скоростен път, нито магистрала.
По думите му трябва да се вземат много спешни мерки. Никой не е очаквал, че този участък от "Струма" може да бъде в такова документално състояние, посочи Шишков. Този път продължава да няма Акт 16, като по време на разследването се установило, че когато е бил правен пътят, се е навлязло в имоти чужда собственост и е и започнала дълга сага, която не е завършила и до момента.
Според него идеята в момента не е да се узакони, а да се намери търпимостта с текст в Закона за устройство на територията. Ние ще намерим начин по законов ред да оправим чисто документално това, което намерихме, категоричен бе Шишков.
Това, което може да каже за трагичната отсечка, е, че ДНСК е отказала въвеждането на пътя в експлоатация през 2010-2011 г. Тогава е било ясно, че пътят е имал проблеми.
МРРБ положи огромни усилия да прекрати договорите за текущи ремонти и поддръжка, а да остави само договорите за зимно поддържане, за да може на чисто да се започне с нови договори за поддръжка. Проблемът е, че пътищата нямат планове, а имат незаконни строителства. Пътищата от самия момент, за да бъдат експлоатирани правилно, трябва да имат паспорт и на него трябва да пише през колко време какво трябва да се направи, подчерта архитект Шишков.
Колко магистрали има България?
Аз до онзи ден знаех, че това е магистрала "Струма", а то било път Е79 и последният ремонт е само подобрение на този път. Няма такова нещо като магистрала "Струма", заяви от своя страна и министърът Виолета Комитова в студиото на Нова телевизия. С просто око това не може да се установи, затова и Комитова призова всички зрители и граждани, когато използват пътя, наречен АМ "Струма" да бъдат внимателни и да не карат като на магистрала. Отсечката е проверена до Кресненското дефиле и това не е магистрала, нататък не сме проверявали, обясни още Комитова.
Така реално се оказва, че в България има магистрала "Тракия" и магистрала в проект "Хемус", което поне по чертежи до този момент е магистрала.
Останалите елементи от пътя, където стана трагедията с македонски автобус и загинаха 45 души - настилката и мантинелите - са в норма, но през лятото не е извършена подмяна на маркировката, подменена е само средната осева линия, въпреки че е имало два договора за това. Фирмите не са си изпълнили задълженията обаче.
Според Комитова проверката и осигуряването на пътна безопасност е системен процес. 20 000 км. е републиканската пътна мрежа, която трябва да се обследва системно и с внимание към местата с концентрация на ПТП.
Комитова обаче не може да преброи институциите, които отговарят за пътната безопасност и които би трябвало да спрат румънски тир с износени гуми. Комитова изброи десетина, започвайки от Държавната агенция по пътна безопасност, създадени през 2019 г. към Министерски съвет, Агенция пътна инфраструктура, КАТ и др. Самото МРРБ се бори с друг огромен проблем - претоварените тирове, които не само износват българските пътища, но и се превръщат в камиони убийци, които минават и през българските населени места. Комитова напомни за катастрофата в Айтос.
По думите й, вижда се "търговия с пътна безопасност".
Legalen
на 01.12.2021 в 15:52:58 #9Четеш този материал( а не само него, виж напр. Варна и др.) и те побиват трьпки! Тази дьржава не е управлявана, тя се е движила на автопилот! Ясни бяха две неща: «Вие сте прости и аз сьм прост!» Верно е ние бяхме прости и вярвахме вместо да изхвьрляме още навремето този примитив на политическото бунище! И второто е че това се очакваше: тьрсят се виновни от древността, а 10,11 години бяха достатьчен срок за да се ремонтират 30,40 годишни водопроводи, да се оправят и маркират старите пьтища и най-вече да се сьздаде ред в хаотичното администриране по високите етажи!
gpg
на 01.12.2021 в 12:23:23 #8Мале какви олигофрени има в България включително и под статията. Тази отсечка е строена 2002-2004 от тройната коалиция с тогавсшен министър Костадин Паскалев от БСП тъпаци набийте си го в главите. Какъв Бойко ви е пак виновен . Другите брътвежи на дъртата *** и оня алкохолика до нея дето за 7 месеца не свършиха нищо . А точно на тая отсечка правителството на Бойко е заложило за това лято освежаване на маркировка и подмяна на знаци което точно вашето скапано служебно правителство НЕ ИЗВЪРШИ , това беше признато от дъртата чанта. Засега за 7 месеца с цялата си власт не можахте да докажете нито прокламираното подслушване нито за кражби и корупции. А само за няколко месеца ви излезна кражбата за милиони на оная калинка назначена от Кирил Петков във ДКК. Е тва е наглост крадливите комунисти да викат дръжте крадеца. За вас съд и справедливост кога?
daley-moltov
на 01.12.2021 в 11:48:16 #712 години тиквата уж строи и ремонтира пътища. Резултата е този. Строи незаконно и ремонтира калпаво.Загиват хора,но на него не му пука.Продължава да се нарича ‘ най-подготвен да управлява’ Пази боже от ‘най-подготвения’.
kiril-atanassov
на 01.12.2021 в 10:58:00 #6Nov Naroden Sad i izbivane do krak na vsi4ki svine !
kiril-atanassov
на 01.12.2021 в 10:56:47 #5Sega si prigotvete edna hubava suma ,stava vapros za niakolko miliona i dopalnitelno politi4esko uslojnenie v taka i izklu4itelno "priatelskite" vzaimootnoshenia s makedoncite.....
Striker
на 01.12.2021 в 10:29:33 #4Нормално, това е наследството от тройната коалиция и Гей Станишефф
)) Само, че за разлика от тях, при Бойко пътищата се завършиха и поне ИМА път, пък бил той и лош. Да видим сега ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_smile.gif?_=1446728989)
halo
на 01.12.2021 в 10:24:20 #3Когато архитекти управляват България, а строителите нищо не правят заради тях.
Радевски временааа....
:
bgpluss
на 01.12.2021 в 08:46:22 #2hmmm защото Гешеф+Борисоф=
hmmm
на 01.12.2021 в 08:30:59 #1Така, а лицето Бойко Методиев Борисов, защо не е подведено под съдебна отговорност? Защо тиквениците не виждат приблем в това че лидера им не се появяваше в парламента от години, където да отговаря на въпроси и да даде доклад за състоянието на инфраструктурата с която се опитваше да се самоизтъква непрекъснато? Защо Гешев се прави че всичко това е нормално?