Наклоните на някои участъци от АМ "Струма" са недопустимо стръмни, в нарушение на българските и европейски стандарти. Това заяви пред bTV проектантът на пътища Димитър Димитров.

Той посочи, че вижда проблем още в проектирането на магистралата - вместо да върви по права линия, тя повтаря вече построен стар републикански път.

Проектантът обясни, че понеже пътят се разширява на части, основата започва да става нестабилна. Там, където се случи инцидентът, в този участък от поне 5 км, се натъкваха на газопроводи, изместваха, преправяха, правиха кръпки и те доведоха до опасности и лоши неща, отбеляза арх. Димитров.

Експерт: Не само пътят може да е причинил трагедията на АМ "Струма"

Експерт: Не само пътят може да е причинил трагедията на АМ "Струма"

Радков стига и до конспиративни теории за случилото се

По негови думи опасностите са в наклоните, кривите и виражите, които по негови думи са недопустими за магистрала или скоростен път.

Той подчерта, че законовите изисквания са наклонът при автомагистрала да е максимум 4,5%, т.е. за 100 метра отсечка - до 4,5 м. Край Студена и Боснек обаче бил над 6%.

Пътят и тук не е приет като магистрала, но наклонът е опасен и за скоростен път, подчерта Димитров.

От своя страна председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров разкритикува разделителните пътни мантинели по магистралата, включително и в участъка на инцидента.

Той запита и защо у нас не се поставят бетонни предпазни огради.

Припомняме, че зад трагедията на "Струма" стоят може да стоят мокър път, заспиване на шофьора, авария или други причини. Това са теориите до момента, но все още тече разследване. Загиналите са 45 души, между тях 13 деца. Седем са оцелелите, като те са приети в "Пирогов".

Нямало сигнали за инциденти в участъка на тежката катастрофа на АМ "Струма"

Нямало сигнали за инциденти в участъка на тежката катастрофа на АМ "Струма"

Не било нужно да се прави международен одит на пътя