Отсечката на АМ "Струма" край село Боснек, където в пламналия автобус загинаха 45 души, е напълно незаконна. Не е ясно и кога ще стане де юре редовна по буквата на закона. Това стана ясно от отчета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за извършената проверка след трагичния инцидент.
Пътната настилка обаче, станало ясно от анализ на МРРБ, е в "идеално състояние". Не такава обаче е ситуацията със състоянието на маркировката. Но основният проблем е друг - самият път никога не е бил предвиден за автомагистрала, а само за скоростен път. Това значи следното - ограничението на скоростта следва да е едва 90 км/ч.
"Не можем да твърдим, че ограничението на скоростта е причината за тази катастрофа, но нашата оценка сочи, че тази скорост не отговаря на условията на пътя", каза регионалният министър Виолета Комитова.
"Историята с тази отсечка започва от 2002 година. През 2006 е издадено разрешение за строеж и за други пътни възли, свързани с пътя. Това е скоростен път с ограничение на скоростта 90 км/ч. През 2009 г. незнайно как и кой увеличава това ограничение на 120 км/ч", добави тя.
"Виражите на пътя са малко над 4%, което значи, че максималната скорост следва да е 90 км/ч", добави шефът на ДНСК Влади Калинов.
Пропуски е имало и в поддръжката на маркировката - поддържана била само осевата линия, а не цялостната маркировка. Задачата за поддръжката на маркировката е била възложена на 2 фирми, свързани с едно и също лице, съобщи още министър Комитова.
Самата мантинела, в която се е блъснал автобусът, е изпълнена по всички изисквания за времето си - 2007 година, но не и по съвременните такива. Това обаче не е нарушение, казват от МРРБ.
В краткосрочен план МРРБ ще предприеме две мерки - ще поправи мантинелата и в сътрудничество с "Пътна полиция" ще намали ограничението на скоростта в участъка от 120 на 90 км/ч. Но в дългосрочен план - кога ще бъде узаконена отсечката - все още не е ясно.
Изгорелият на АМ "Струма" край с. Боснек автобус с регистрация в Северна Македония не е пренасял туби с гориво, каквито спекулации се появиха в медийното пространство. Основната работна версия на разследването към момента е човешка грешка, вероятно подпомогната от лошите пътни условия - лошата маркировка, лошата сигнализация и организация на пътното движение.
Разследването се води от българска страна, като бе възложено на Националната следствена служба.
friend
на 30.11.2021 в 19:49:43 #1Вероятността шофьорът да е заспал е твърде голяма. Изгарянето за няколко секунди не може да се нарече по друг начин освен взрив. Нахтата от двигателя не гори така, а и двигателят на рейса е отзад. Най-вероятно са носили фойерверки или запалки и тубички за пълнене на запалки от Истанбул. Това се случи и у нас при Хитрино. Нашите политици, както обикновено гледат да се наклепат един-друг, а реално плюват по България. Сега в Македония всички казват, че у нас пътищата са опасни и че българите са виновни. Реално пътят е много добър... особено на това място.