Версията за скъсано въже, като причина за потапянето на кораба „Илинден" в Охридското езеро, отпада. Експертизата е показала до тук, че аварията не се дължи на механични повреди.
Македонският журналист Ники Трайковски обясни, цитиран от Нова телевизия, че най-вероятните причини за инцидента са претовареност на кораба и изградената палуба, въпреки че за нея е имало разрешение.
Остава обаче въпросът, кой е дал разрешение да се изгради палубата.
При огледа на кораба след изваждането му е намерен корабният дневник, които ще помогне при разследването.
Според него, капитанът на кораба е имал документ за управление.
Предстои да се направи проверка на управленската система и корпуса на кораба.
За момента "Илинден" остава под засилена полицейска охрана, очаква се да продължи разпитът на свидетели.
По непотвърдена информация е възможно да бъде направена възстановка на инцидента като на борда бъде поставен същият товар.
Припомняме, вчера ръководителят на разследването в Македония обяви, че основната версия, която се налага сред разследващите, е тази за претоварване. 13 туристи са били качени на кораба в повече от допустимото натоварване.
Като цяло обаче разследващите работят по 6 версии. Официално краен резултат не е обявен.
Разследването се ръководи от македонски следователи. В Македония е изпратена и българска група специалисти, които ще наблюдават процеса, а в България е образувано и паралелно разследване.
На 5 септември кораб предимно с български туристи потъна в Охридското езеро, отнемайки 15 човешки живота. Всички загинали са българи.
gottom
на 21.09.2009 в 13:45:44 #10Предложение за смислово издържано заглавие: Злополуката с ''Илинден'' не е причинена от механична повреда ''Авария'' е непълен синоним на повреда, което води до досадно объркване...
pantafil
на 21.09.2009 в 13:28:32 #9П.П. Заглавието е много съдържателно.Много ме кефи.
pantafil
на 21.09.2009 в 13:17:35 #8Който малко поне разбира от мареплаване е нпълно на ясно за какво идва реч. Тъй като в случая имаме блатоплавне са пренебрегнати най-елементарни правила. На кратко 1.Надстрояването не е съобразено със заводската конструкция 2.Претоварването на горна палуба 3.Скъсването на прословутото въже предизвиква рязък поворот 4.Първите две точки водят до нарушаване на метацентричната височиа /точка/ Пренебрегването на първите две точки е без значение в блатото. Точка 3 обаче е непредвидено събитие. То обръща коритото. СЛЕДОВАТЕЛНО! ТАКОВА ТВЪРДЕНИЕ Е ИДИОТСКО!
ZEN
на 21.09.2009 в 11:30:51 #7"пишета" - да се чете "пишете"
ZEN
на 21.09.2009 в 11:29:42 #6Повредата е немеханична, това се опитват да кажат. Тя е духовна повреда. Извънземна, всъщност "кораба" не е повреден той само е потънал от самосебе си. Защото това което е във вода, рано или късно потъва, нали така? За заглавието - защо по дяволите не научите български преди да пишета?
el viejo
на 21.09.2009 в 10:41:38 #5Тези от БЮРМ ще се опитат да се гаврят с нас българите! Какво претоварване им се привижда? Това издънено музейно корито е имало разрешение да качва 42 - ма пасажера. Няма агенция, която издава разрешителни за броя на пасажерите, която да не се подсигурява почти двойно! От практиката се знае, че фериботите, които потъват тук-таме обикновенно са претоварени над 4 пъти (400%) над разрешеното! В случая "Илинден" е имало претоварване около с 20%, което по никаква логика не може да стане причина коритото да се гътне. Освен това то е потънало както камък, не се килнало на една страна. От снимките се вижда, че то на дъното си стоеше изправено! Такова потъване може да стане, като в бръкамта са се отворили отдолу огромни бробойни, или направо е изпаднал цял лист, от образуващите дъното. Макетата ще напишат в разследването като причина - претоварване, за да могат да обвиняват омразните им българи, че са превзели кораба на абордаж, задължили са капитана със сила да ги вози до "Св.Наум", той си глътнал езика от страх, дори не е могъл да им издаде билети за пътуването! Просто, български пенсионери, вдъхновени от действията на сомалийските пирати са провели подобна акция в Охридското езеро! На такава база, най-вероятно, ще бъде изградена защитата на всички виновни в БЮРМ, ако въобще обвинат някой от БЮРМ, а не са виновни само българските туристи!!! Да се моли нашето правителство, каквото е смотано и не знае как да защитава държава и народ, да не ни обвинят в ООН за тероризъм и от там да ни се наложат огромни международни санкции!
Islander
на 21.09.2009 в 10:08:04 #4Генерале, прав си! Според мен Станишев е главният виновник! Ако не беше вдигал пенсиите, нямаше да се получи тази трагедия. Нашият Б. Бърборко веднага да отмени увеличенията от месец април и юли, да нареди на Ал Бънди да събере на всички пенсионери международните паспорти и повече да не им се издават нови. Каква работа имат в чужбина? Само главоболия на управляващите. Да се използва случая мистър Дянков /финансовия/ да върне максимума /тавана/ на пенсиите на 150 лева. и да ги сложи във фризера само за шест месеца. Който оцелее, оцелее, но ще олекне на бюджета. Ще останат поне по-елитните пенсионери и на Бърборко няма да му тежи толкова да плаща пенсиите. Какви са тия 700 лв.? Сега криза ли е или не? Е, след 6-те месеца може отново да вдигне тавана или най-добре да го премахне.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_wink.gif?_=1446728989)
MmM
на 21.09.2009 в 09:14:17 #3Поне бързо поправихте заглавието - браво
Carpe Diem
на 21.09.2009 в 09:07:35 #2Значи скъсаното въже не е "мИханична" повреда..... явно е "вЪртуална" повреда....![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/confused-smiley-013.gif?_=1446728989)
MmM
на 21.09.2009 в 08:55:55 #1"Миханична"? Явно сте от дальеко!