Версията за скъсано въже, като причина за потапянето на кораба „Илинден" в Охридското езеро, отпада. Експертизата е показала до тук, че аварията не се дължи на механични повреди.

Македонският журналист Ники Трайковски обясни, цитиран от Нова телевизия, че най-вероятните причини за инцидента са претовареност на кораба и изградената палуба, въпреки че за нея е имало разрешение.

Остава обаче въпросът, кой е дал разрешение да се изгради палубата.

При огледа на кораба след изваждането му е намерен корабният дневник, които ще помогне при разследването.

Според него, капитанът на кораба е имал документ за управление.
Предстои да се направи проверка на управленската система и корпуса на кораба.

За момента "Илинден" остава под засилена полицейска охрана, очаква се да продължи разпитът на свидетели.

По непотвърдена информация е възможно да бъде направена възстановка на инцидента като на борда бъде поставен същият товар.

Припомняме, вчера ръководителят на разследването в Македония обяви, че основната версия, която се налага сред разследващите, е тази за претоварване. 13 туристи са били качени на кораба в повече от допустимото натоварване.

Като цяло обаче разследващите работят по 6 версии. Официално краен резултат не е обявен.

Разследването се ръководи от македонски следователи. В Македония е изпратена и българска група специалисти, които ще наблюдават процеса, а в България е образувано и паралелно разследване.

На 5 септември кораб предимно с български туристи потъна в Охридското езеро, отнемайки 15 човешки живота. Всички загинали са българи.