Българският Червен кръст получи дарение т.нар. „алкохолни" очила. Те ще бъдат използвани за пилотен проект в София, Пловдив и Бургас.

„Така бъдещите шофьори ще се сблъскат с усещането, което пресъздават очилата,  преди да седнат сами зад волана, когато вече ще носят отговорност не само за себе си, но и за близките си и за всички останали около тях на пътя. Убедени сме, че като част от образователната програма на Българския червен кръст, в  дългосрочен план тестовете с очилата наистина ще имат образователен ефект и ще допринесат за намаляване на жертвите на пътя", заяви Ясен Любенов, директор „Маркетинг" в „Каменица" АД. Именно пивоварната компания дари очилата.

Дарението е част от социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор" и логично продължение на направеното от пивоварната компания в края на миналата година предложение „алкохолните" очила да станат част от обучението на начинаещите шофьори.

Пивоварната компания дари три комплекта или 12 броя „алкохолни" очила на Българския Червен кръст. Те ще бъдат използвани като образователен елемент в курсовете по първа помощ, които БЧК организира за всички кандидат-шофьори, успешно издържали изпитите пред КАТ, преди да получат свидетелството си за право на управление на МПС.

Очилата ще бъдат част от учебния модул от програмата, свързан с въздействието на алкохола и отговорното шофиране. През изминалата седмица очилата вече бяха тествани от курсисти на БЧК в София. Очаква се до края на 2013 г. в пилотния проект те да бъдат приложени в обучението на над 12 000 души в София, Пловдив и Бургас.

БЧК ще включи „алкохолните" очила в обучението на кандидат-шофьори по първа долекарска помощ като част от дългогодишните си усилия за превенция на пътнотранспортния травматизъм.

Т.нар. „алкохолни" очила симулират наличието на конкретни промили алкохол в кръвта. Всеки, който ги тества, разбира на практика и от собствен опит, но в напълно безопасни за себе си условия, как алкохолът влияе на възприятията и реакциите му и го прави неспособен да шофира. През последните години тестовете с „алкохолни" очила са основният начин, който кампанията „Алкохолът е лош шофьор" използва, за да запознае по ефективен и въздействащ начин участниците с рисковете от шофиране след употреба на алкохол.

Дарението на „алкохолните" очила е част от програмата на кампанията „Алкохолът е лош шофьор" тази година, която предстои през летните месеци. Кампанията е част от дългосрочната социално-отговорна политика на дружеството и основната й цел е да акцентира върху отговорната консумация на алкохол и отговорното поведение на водачите на пътя.

Основната цел на кампанията е да информира обществото за рисковете от шофиране след употребата на алкохол, да работи за промяна в нагласите и самосъзнанието на водачите и да допринася за устойчиви резултати в областта на пътната безопасност.