Инцидентът с дерайлиралите цистерни с амоняк край Пирот все още засяга международния трафик между България и Сърбия. Движението между Пирот и Цариброд е прекъснато на 100%. Има ограничение на движението на влаковете и между България и Турция.

Това съобщи директорът на БДЖ Атанас Атанасов пред БНТ. Той уточни, че 14 транзитни влака престояват на територията на страната от началото на инцидента.

България е осигурила необходимата помощ, работи се на място и се прави всичко възможно движението да бъде възстановено. Атанасов предполага, че в рамките на няколко дни това ще се случи. Има проблем с крана, изпратен от България, но то е заради лошото състояние на железопътния път.

Няма риск за българите, които помагат край Пирот с цистерните с амоняк

Няма риск за българите, които помагат край Пирот с цистерните с амоняк

Вчера се е случил инцидент с една от цистерните

Запалените локомотиви са на над 40 години и не са влизали за ремонт, те обаче са преминали технически преглед. Заради случая ще се провери персоналът, извършил прегледите. От 130 локомотива в БДЖ - 15 са нови, а 15 са ремонтирани, останалите са стари.

Относно реформата в БДЖ директорът обясни: възстановени са 15 локомотива, всеки на стойност около 3 млн.лв., извършват се капиталови ремонти, ще се правят опити за купуване на нови локомотиви.

В момента БДЖ е на печалба - бюджетът е 188 млн. лв., плюс около 50 млн. лв. Сравнено с европейски държави българската железница е с най-малък бюджет. Средната заплата е 1099 лв., ще се водят разговори със синдикатите средната работна заплата да се увеличи с 10%.

Дефицит на кадри има най-вече в сектора за ремонт на локомотиви, каза Атанасов. Графикът на БДЖ е в изпълнение на 93% в момента.

Запалилият се влак Варна-София е бил изправен, убеждава БДЖ

Запалилият се влак Варна-София е бил изправен, убеждава БДЖ

Дефектирали силови кабели причинили пожара