Къде са контролните органи? Проверили ли са шофьора дали е ял, дали е спал? Къде са институциите, къде са хилядите сигнали, които са изпращани? Такива поредица от въпроси отправи експертът по пътна безопасност Диана Русинова пред БНТ във връзка с тежкия инцидент на АМ "Струма", където загинаха 46 души, а 6 са ранени.

На всеки няколко часа трябва да има почивка, но товаа не е гаранция, че шофьорът е почивал. По думите ѝ участъкът на магистралата, на който стана инцидента е в безобразно състояние, като състоянието на маркировката, знаците и мантинелите също не са в добро състояние.

Става проблем, когато се случи такава катастрофа. Контролът трябва да бъде осъществен и да бъде направен анализ на самата пътна инфраструктура. Нехайството от АПИ и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" винаги води до такива инциденти. Къде е бил контролът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", недоумява Русинова.

Богдан Милчев: Маркировката по пътищата ни не отговаря на нормите

Богдан Милчев: Маркировката по пътищата ни не отговаря на нормите

По всяка вероятност има човешка грешка пре катастрофата на АМ "Струма"...

Тя посочи, че трябва да бъдат взети спешни мерки, за да може такъв инцидент да не става и на другите пътища и магистрали. За 3 месеца в тази държава не се намери институция, която да оправи лошите знаци и отсечки. Има липса на желанието, от когото и да било, посочи Русинова.

От 6 месеца държавата отказва комуникация с неправителствения сектор. Русинова настоя веднага за две оставки - тази на директора на дирекция в АПИ, който отговаря за пътната безопасност и на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

Русинова посочи, че реформата в пътната безопасност закъснява и се вижда какви са последиците от това.

45 души, сред тях 12 деца, загинаха в горящ автобус на АМ „Струма“
Обновена

45 души, сред тях 12 деца, загинаха в горящ автобус на АМ „Струма“

7 души са настанени в "Пирогов"