Втрещен съм от тази атмосфера по време на обсъждането на второ четене на промените в Закона за движение по пътищата. Това каза пред News.bg Владимир Тодоров, председател на Българска асоциация на пострадалите при катастрофи.

Припомняме, депутатите от транспортната комисия не успяха за два часа да стигнат до единно мнение по промените.

„Категоричен факт е, че най-много катастрофи предизвикват водачи с двегодишен опит, емпиричен факт е, че излизат недобре подготвени от шофьорските курсове, че не карат по магистрали и нямат опит с шофиране през нощта. Емпиричен факт е, че винаги по абитуриентските балове, по 8-ми декември и ваканциите има загинали цели автомобили с тийнейджъри”, коментира Тодоров.

Той бе категоричен, че в 20 европейски държави има такъв тип рестрикции, които касаят тази категория нови водачи, дори в държави, където обучението е много по-добро, са стигнали до извода, че трябва да има такъв преходен период, в който да бъде натрупан опит зад волана.

„Сега с някакви процедурни хватки дали и кога е внесено предложението, от кого е внесено, дали ще трябва да се чака нов закон, отново се отлага приемането на тази разпоредба”, заяви Тодоров.

Българската асоциация на пострадалите при катастрофи е категорична в мнението си, че приемането на тези разпоредби е „абсолютно закъсняло” и не трябва да се отлага нито ден. „Народните представители носят отговорност, ако тази ситуация продължава”, категоричен бе Тодоров.

Според него е необходимо след като се е приело вече, че младите водачи ще бъдат с по-малко контролни точки е отворена вратата да се създаде този статут на нови водачи.

Владимир Тодоров припомни и че предстои изпращането на близо 55 хиляди абитуриенти и промените не търпят повече отлагане.