Комисията за защита на конкуренцията глоби „Мобилтел" с 440 049 лв. КЗК установи извършено нарушение от страна на мобилния оператор.

Производството е образувано по искане на „Национално сдружение на малки и средни кабелни оператори ТВ Клуб 2000" (НСМСКО).

Проучването показва, че през октомври 2012 г. „МобилТел" ЕАД е провел рекламна кампания на пакети „Повече за теб", в три варианта - икономичен, стандартен и разширен, с рекламното послание: „Искаш повече и го имаш".

КЗК установи, че организираната от „Мобилтел" ЕАД кампания е изключително атрактивна предвид различните по вид безплатни добавки, възможността за избор съобразно потребностите на абоната и тяхната висока пазарна стойност.

Предлаганите добавки обаче надвишават предвидените от закона допустими прагове и пораждат антиконкурентен ефект на кампанията - не се разгръща конкуренция чрез собствените параметри или условия на предоставяне на услугата, а привличане вниманието на потребителя се преследва чрез други стимули, изтъкват от КЗК.

Предложението да получат добавка е валидно както за настоящи абонати на дружеството, така и за нови, с което реално се създава възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на „Мобилтел" ЕАД към услугите на дружеството, стимулирани от желанието да получат едновременно с пакетното предложение и допълнителен „подарък" по техен избор.

Разглежданото поведение на ответното дружество е в противоречие с добросъвестната търговска практика и е в състояние да увреди конкурентната среда, допълват от КЗК.