Транспортните горива по българските бензиностанции не отговарят на закона. Това твърди председателят на Асоциацията по биогоривата Димитър Замфиров, цитиран от БНР.
От там са сезирали Европейската комисия за неадекватната според тях политика на държавата, която ако не бъде променена от средата на следващата година ще последват санкции за страната ни.
"В момента на нито една бензиностанция в страната ни горивото не отговаря на закона. Той предвижда задължително смесване на минералните горива с биогорива от 1 януари 2008 година и това смесване трябва да е в 5%," заяви председателят на Асоциацията по биогоривата.
"Това означава биокомпонентът към минералните горива да е в 5%. България трябва да отчете изпълнението на индикативните цели за 2008 година до юни месец 2009 година. Когато трябва да отчете, че изпълнението на индикативните цели е нулево, то тя тогава ще търпи и санкции от Европейската комисия", обясни Димитър Замфиров.
XML
на 08.08.2008 в 14:01:29 #18friend, надрънка един куп небивалици Абсолютно нищо вярно!!! Само някакви слухове, дочути незнайно от къде... Едва ли има смисъл да пиша за всяко едно, точка по точка. Само един факт: Както вече ти написах, Нефтохим НЯМА собствена лаборатория! Нещо не си доразбрал от това което са ти казали. Има две (ДВЕ) специализирани лаборатории (фирми), които нямат нищо общо с Лукойл, извършващи анализите и сертификатите на нефта и горивата.
XML
на 08.08.2008 в 13:01:53 #17friend, няма такива "разтоварителници" Такова съоръжение за разтоварване на танкер няма как да остане незабелязано!!! Безакцизното гориво е внесеното нелегално такова - за да го внесеш - ползваш контрабандни канали. Т. нар. "селски" бензиностанции печелят от ниската цена - околните села като я знаят - ще ходят там и ще и направят и повече от 500 литра на ден. От това, че акцизите са високи, губят само легалните продавачи. Ако цените са приблизително равни, то всеки ще предпочете да си купува от тези които предлагат по-качествен продукт. От тук следва, че безакцизните продавачи имат силно лоби, тъй като акцизите остават високи...
rusnache
на 08.08.2008 в 12:56:20 #16friend брато куп глупости каза. Това, че сградата на нефтохима е построена преди 50 години, не значи, че и инсталацията е от 50 години. Искам да ми кажеш кой те подхлъзна, че ОМВ сипва на Нефтохим? ОМВ има рафинерия в Румъния и си кара всичкото гориво от там. Шел имат своя площадка на Нефтохим-а. Лукойл имат 20 франчайзингови бензиностанции, другото е тяхна собственност. Шел имат 10-тина чисто техни бензиностанции другото е взетите на времето от Литекс под наем и франчайзинга. Като имаш опит с мешането на горива ми кажи кво точно мешахте да му се невиди, та целехте относителното тегло на горивото и запазвахте горе долу качествата му? Кой ти каза, че веригите продават лайна. Малките от къде зареждат?
misacho
на 08.08.2008 в 12:50:39 #15ROMPETROL-там били най-ка4ествени,особено дизелът!!
rusnache
на 08.08.2008 в 12:48:55 #14Превозване на безакцизно гориво = спиране на транспортното средство от движение, отнемане на АДР на камиона, отнемане на АДР на водача, лишаване от право за транспорт на горива на дадената фирма и солена глоба. Продава се безфактурно гориво. Кораби по 5000л нема, има такива по 15 -20 000 000л. и нагоре. Никой не смее да бърка горива за да не губи туй или иначе непостоянните си клиенти.
XML
на 08.08.2008 в 12:46:06 #13friend, различните бензиностанции предлагат различни видове гориво - например в ОМВ можеш да откриеш няколко 95 с различни добавки. В зависимост от добавките, колата ти харчи повече или по-малко в зависимост от това къде я караш - градско или извънградско. В зависимост от извънградското - магистрала, първокласен или второкласен път разхода пак е различен. Не станаха ли прекалено много зависимостите за разход на гориво? Според теб - кога ще е по-малък разхода? Когато караш по магистралата със 120 км/ч поддържайки тази скорост или когато за същите километри караш по първокласен натоварен с камиони път, където се налага непрекъснато да сменяш предавки или да намаляш скоростта за да изчакаш удобен момент за изпреварване с последващо рязко подаване на газ? Като "имаш опит" със смесването - дай доказателства! Така ще предпазиш много хора от измамниците. Иначе така хвърлено, си е клевета.
pesho
на 08.08.2008 в 12:44:49 #12абе тоя тъпак не е ли чул, че вече забраняват биогоривата? http://news.ibox.bg/news/id_714493340
alibaba
на 08.08.2008 в 12:15:40 #11friend: "5. Малките бензиностанции продават по-качествени горива и не могат да смесват, защото нямат право на грешка. Например : малка селска бензиностанция, където и без това продажбите са малки.Ако един от селото каже, че нафтата ти е лоша, губиш малкото си клиенти и трябва да затваряш." - малките продават предимно безакцизен бензин, купен по втория начин!
Минувач
на 08.08.2008 в 12:01:31 #10Рязко трябва да се понижи съдържанието на сяра в бензина и дизеловото гориво. От допустимите понастоящем 50 mg/kg то трябва да се сведе до не повече от 10 mg/kg, считано от 1 януари догодина. С това се преминава фактически към производството, вноса, дистрибуцията и използването на така наречените "горива със свръхниско сярно съдържание" (ГССС). Съществен момент е, че до края на текущата година такова гориво не само може да се предлага в търговската мрежа, но и производителите са задължени да осигурят известни количества на определени бензиностанции по всяко време. Масовото и задължително преминаване към ГССС е предвидено, обаче, от 01.01.2009. От началото на тази година чрез приетия Закон за възобновяемите и алтернативните източници и биогоривата (ДВ бр. 49/2007) е въведено задължението в дизеловото гориво да се влага до 5% биодизел (метилови естери на мастните киселини – FAME). В последната редакция на Наредбата за качеството на горивата са дадени в Приложение 3 техническите изисквания , на които трябва да отговаря биодизела (БДС EN 14214).
XML
на 08.08.2008 в 11:48:59 #9friend, разхода за гориво не зависи само от горивото!!! Едно е да караш в България зад някой таралясник с 60 км/ч друго е да се движиш по германски аутобан. Това с "нефтохимска лаборатория" си е чиста измислица. Просто такава няма. Доколкото ми е известно - работят с две лаборатории, което означава контрол на качеството. Няма как да преправиш документи които ти издава външна от теб лаборатория. За примера със "селската бензиностанция" е напълно неправилен - точно обратното. Като нямаш конкуренция, няма от къде другаде да купиш и пак ще купуваш от там. Но ако знаеш, че горивата в Шел примерно са лоши, то имаш избора да отидеш в Лукойл, Петрол или ОМВ - ако това го правят хиляди, загубите се умножават с коефициент хиляди!!!
XML
на 08.08.2008 в 11:38:39 #8Минувач, при добро предложение, може да се съглася да поработя за рекламата на Лукойл Големите играчи на пазара за горива не биха си позволили да ги "хващат" за глупости - загубите ще са им огромни от отлива на потребители... Газьола се използва за промишлени цели - предприятия в които е необходима допълните енергия, така, че промишлеността си купува в промишлени колечистве Ако ти се отдаде възможност - разгледай и потърси какво означава ГПКЦ Намалянето на сяра е заради стандартите по които се предвижда да се работи, а не че горивата са с завишено съдържание. Напротив - по тези стандарти са си в нормата. akinom, нормално е когато имаш добавка в горивото /95 ви пауър примерно/ да има разлика с лукойлския 95. А че октаните са 95 е сигурно, ако горивото е легално.
Минувач
на 08.08.2008 в 11:13:02 #7XML Очевидно е, че работите към рекламата на Лукойл. Цвета на горивото (използвам дизел) почти винаги е различен. Колата ми тегли различно при различните горива и разликата е осезателна. Използвам само бензиностанциите на Лукойл и Шел. В една бензиностанция на Шел ги бяха засекли да наливат газьол в резервоара. Кой изгаря огромното количество газьол, което се произвежда? Не се оправдавайте с нафтовите печки... Лукойл строи инсталация за 100 млн за допълнително пречистване на горивата от повишеното им сярно съдържание. По този пункт не отговарят на изискванията. Руският нефт си е такъв!
alterin
на 08.08.2008 в 11:03:48 #6Всеки път зареждам от една и съща бензиностанция на OMV от по-скъпия Premium дизел и колата се държи различно. Когато е хубав дизела, колата си ускорява безпроблемно и е по-тиха, а когато е по-лош - по-шумна е (ръмжи повече двигателя) и "не върви". Не знам - смесват ли ги, партидите ли са всички различни или зависи в кой ден от месеца зареждам (мисля, да почна да си правя статистика), но изглежда, че разлика има.
XML
на 08.08.2008 в 10:54:32 #5akinom Пуснато на: 08.08.2008, 09:39 Колко отговарят се вижда. Колите се давят. Но определено бензина в Лукойл е по-добър от Шел-овския. ======= Бензина в българските бензиностанции на Шел е Нефтохимски. Разликата е в добавките към съответния бензин. "Давенето" на колите не зависи само от бензина - не искай от десетилетен двигател да ти се държи като нов...
XML
на 08.08.2008 в 10:48:59 #4Минувач Пуснато на: 08.08.2008, 09:10 И без био-добавките нашите горива не отговарят на европейските стандарти. Такива боклуци се горят в двигателите, че никой разумен човек не би рискувал да зарежда новата си кола с лукойски бензин или дизелово гориво (смесено с газьол). ========== Легалните горива не само, че отговарят на европейските, но отговарят и на световните!!! Боклуци гориш в двигателя си, когато си купиш нелегално гориво /за да ти е "по-еФтинко"/. Такива няма как да намериш в големите вериги бензиностанции!!! Смесване на легален дизел с легален газьол няма как да стане - газьола се оцветява и веднааг се познава смесването!!!
glaven
на 08.08.2008 в 10:14:35 #3Димитър Замфиров Явно това дете на природата е вложило спестяванията си , които с честен труд ( да се разбира смукане кръвчицата на данъкоплатеца и измами по върховете ) е събирал и е вложил в някакви система за биогорива. Е да ама не - България не е сред особенно дашните на подобни изделия - БГ земеделеца реално няма изгода от производствата на продукти за биогорива - практически каквото засее то е планирал да употреби на минимум 90%. Пример - царевицата се прибира и стъблата и се прибират - за хранителна добавка за животните. Пшеницата - зърното се прибира а стъблата и са много ценени под формата на слама - отново за животните. Единственно остава - да се намери начин да се заплаща над изкупните цени на тез два продукта , от които да се извличат биогорива, пък които на свои ред биха били ултра скъпи, от което пък на свой ред ще страдата шофъорите и животновъдите едновременно.
The white officer
на 08.08.2008 в 10:14:31 #2Пич, дори Карерата на ОМВ, за която се твърди, че се кара директно от Австрия, не ми се струва кой знае колко по-добра от останалите бензини ...(примерно 95+ на Еко-то)
Минувач
на 08.08.2008 в 10:10:42 #1И без био-добавките нашите горива не отговарят на европейските стандарти. Такива боклуци се горят в двигателите, че никой разумен човек не би рискувал да зарежда новата си кола с лукойски бензин или дизелово гориво (смесено с газьол).