Трите телекома са поканени на среща в Комисията за защита на потребителите (КЗП). Основната цел на предстоящите разговори е да се съгласуват новите правила на роуминга в рамките на Евросъюза и излязлата наскоро информация, че есемесите в България на кирилица и латиница имат различна стойност, съобщиха от КЗП.

Есемесите на кирилица са по-скъпи от тези на латиница

Есемесите на кирилица са по-скъпи от тези на латиница

Допълнителните символи извън латиницата, се кодират с 16 бита

Председателят на комисията Димитър Маргаритов заяви, че се водят разговори с телекомите и колегите им от Комисията за регулиране на съобщенията.

По думите му има технически причини, свързани с криптирането на информацията, есемесите да са по-скъпи на кирилица. "Но при всички положения нашето становище е, че не може в родината на тази азбука, на която днес в света пишат над 300 милиона души, самите ние да нямаме възможност да пишем при равни условия с тези, които ползват другата азбука", посочи Маргаритов.

Той обясни казуса така: "Когато пишете SMS на латиница, Вие имате възможност с него да изпратите 160 символа, а на кирилица - 70. Оттам идва това т.нар. поскъпване, защото еднаква информация в единия случай ще Ви струва един SMS, а в другия - два или три."

Във връзка с предстоящото отпадане на роуминга се изчаква произнасяне на европейския Регулатор, като един от най-важните моменти е как ще стои въпросът с услугите без лимит.

През юни падат роуминг таксите в ЕС
Обновена

През юни падат роуминг таксите в ЕС

Постигнато е окончателно споразумение

"Трябва да има ясни правила по отношение на случаите, в които в родната си страна говорите без ограничение, но извън нея в рамките на Общността цената би се променила след достигането на определени лимити на мегабайти интернет или на период от време", обясни Маргаритов.

Много важно допълнение за Маргаритов е фактът, че подписването на нови договори може да се пренебрегне. Възможно е само съгласно очакваното решение на европейския Регулатор да се допълни информация за това какви са лимитите на разговорите и на трафика на интернет, когато абонатът е в чужбина.

Добавянето на допълнителни услуги и увеличаване на цените за потребителите не трябва да има.

Маргаритов съобщи още, че по повод публикация в Twitter и постъпил в комисията сигнал експертите работят по казус с актуална промоция на телеком.

ВАС потвърди заповед за нелоялна практика на телеком

ВАС потвърди заповед за нелоялна практика на телеком

„Ситният шрифт” дори е липсвал от опаковката на картите

Търговецът добавя към пакета от телевизионни канали на настоящите си абонати още един - за период от три месеца, след изтичането на който ще продължат да го получават вече срещу месечна такса от 2 лв., освен ако изрично не заявят отказ от него. От КЗП искат търговецът да промени условията и да бъде възприет обратният принцип - само при желание някой да го ползва, тогава да го заяви.

В противен случай е редно автоматично технически да се направи така, че абонатът да не ползва и да не плаща.

От комисията посочиха, че това е още един пример за това колко важно е потребителите да са активни и да информират проверяващите.