Мащабно строителство на тунели предстои да бъде извършено в София.
Това заяви главният архитект на столицата Петър Диков.
Сред идеите, които Диков изрази е строителство на тунел под бул. „Евлоги Георгиев" в участъка между кръстовището при НДК и Орлов мост. Освен това главният архитект на София заяви, че коритото на река Перловска в участъка от НДК до Театър София трябва да бъде покрито като върху продължението на построеното съоръжение да бъдат изградени велоалеи, места за отдих, детски площадки. Той даде пример с Испания, където такива практики се извършват успешно.
Сред идеите за строителството на тунели е и изграждането на такъв от Софийски университет до Сточна гара.
Също така, един от възможните варианти за изграждането на Околовръстния път в участъка между резиденция „Бояна" и отбивката за АМ „Люлин", която е с обща дължина от 8 км е изграждане на тунел с дължина под 1 км.
По думите на Диков това е един вариант за справяне със сложния проблем в изграждането на трасето поради факта, че то преминава през населена градска част, където отчуждителните процедури ще бъдат много скъпи.
Петър Диков говори в рамките на първата Международна конференция за Геотехническо и тунелно строителство, на която присъстваха още министърът на транспорта Ивайло Московски и президентът на Международната тунелна асоциация Ин- Мо- Лий, както и ръководителят на икономическия отдел към германското посолство Волфганг Вендел.
Ивайло Московски, който откри конференцията, разкри националните перспективи за изграждането на тунелни съоръжения. Сред тях са изграждането на 11 км тунел от ЛОТ-3 АМ „Струма" при Кресненското дефиле, софийското метро, тунелите които трябва да бъдат изградени при строителството на жп линията София - Видин, както и двата тунела на ЖП линията София - Септември.
Освен това министър Московски заяви, че тунелът под Шипка също остава сред целите на мащабното инфраструктурно строителство.
Волфганг Вендел от своя страна изтъкна, че наред с добрите постигнати резултати и добрите перспективи, които има България в инфраструктурния сектор, все още съществуват проблеми свързани с недостатъчно развита транспортна инфраструктура в страната.
Той посочи, че в тази връзка е получавал редица оплаквания както от български, така и от чуждестранни фирми. По думите му недостатъчно развития пътен сектор у нас увеличава времето за пътуване между два града, от което бизнесът губи време и пари.
Rigel
на 14.10.2011 в 00:54:41 #21Понеже София отгоре са напълни и няма никакъв шанс да се оправи безредието започват да се вкопават в земята. После може и мостове в небето да вземат да строят. Какво ли не - само и само да не направят нещо за нормалното развитие на страната. Вместо това се наливат много стредства за този тумор - София!
Имeйл
на 13.10.2011 в 22:01:49 #20Това за "захлупването" на лайняния Перловски канал ще си остане и в бъдещето като една ефикасна, но от никого неосъществима, ПРЕДИЗБОРНА стръв за лапнишараните още от времето на Ян Чулев.
psp_11
на 13.10.2011 в 20:43:47 #19Тези практики в Испания доведоха до намаляване на естествените течения в градовете и това увеличава замърсения въздух.
Чоко
на 13.10.2011 в 19:00:28 #18Като прочете човек статията открива, че освен мащабно говорене, нищо друго не се случва.
tatun
на 13.10.2011 в 18:49:56 #17Те тоа.. и особено предшественика му.. требва да висят на орлов мост и свраките да ги оглозгват за поразиите които направиха допускайки мащабното осиране.. опс.. презастрояване.. без инфраструктура.. Такъв боклук направиха от София, че не може се опише...
null
на 13.10.2011 в 14:39:19 #16тунелът под Шипка също остава сред целите на мащабното инфраструктурно строителство --- за 81ва поредна година!!!
null
на 13.10.2011 в 14:38:06 #15Мащабно копаене на тунели започва в София --- дано закопаят човека на всички времена Диков в някой от тях! да го вградят да е здрав строежа, заедно със знаците за синя зона и табелите на личните му и свързаните с него фирми!!!
boris
на 13.10.2011 в 14:19:40 #14ОУП НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА ПРИЕТ С РЕШЕНИЕ №697 ОТ ПРОТОКОЛ 51/19.11.2009 г. И РЕШЕНИЕ №960/16.12.2009 ОТ МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ
Julio
на 13.10.2011 в 14:02:50 #13Ще ви напомня нещо, герберски боклуци. Цар-тиква влезна в СО с обещанието най-накрая София да има общ градоустройствен план. Днес 6 (шест) години по късно тиквено управление такъв план НЯМА. Цялата ви смотана схема е основана на безотговорност, корупция, мързел, некъдърност. Щото ако имаше такъв план нямаше да може да лапате рушвети за щяло и нещяло като става въпрос за терени и строителство, цигани крадливи прости...
качамака
на 13.10.2011 в 13:57:39 #12Мащабно копаене на тунели започва в София .......................................................... Значи продължава търсенето на откраднатите вагони.Успех. Може да се намери и откраднатото злато от преди две години.
Julio
на 13.10.2011 в 13:48:01 #11Едно е сигурно, синчето на агент бор, андрейчо иванов и другите знайни и незнайни герберски мърши в СО ще лапнат едни пари. А "тунелите", гласоподавателите на даскалката по съветски и другата негодна тиквена измет, ще си ги намерят най-вече отзад. Чекайте и гледайте...
Julio
на 13.10.2011 в 13:41:38 #10кр, райски времена са за теб днешните дни, червей. Падат дъждове - ще може да изпълзиш на светло най-накрая...
5t0
на 13.10.2011 в 13:39:09 #9SSL
на 13.10.2011 в 13:34:01 #8Не става въпрос за цигани и комунисти! А за реалисти... Защо не видите при колко правителства Диков беше и продължава да бъде гл. архитект на София...(3, ако не ме лъже памета!) Имено за тая недостатъчна инфраструктура, за която говори, включително за масовото унищожение на старата такава, за цялото презастрояване и т.н. (защото картинката в София на всички ви е ясна) е отговорен лично Диков. С корумпираното си поведение допусна София да стане най-голямата дупка в БГ. Факт е, че инфраструктура въобще не бе развивана, а масово строителство на блокове, често в апетитни места като паркове и градинки например. В някои случаи улиците между тия блокове, не само че са от кал, ами дори нямат имена. Честито ти жилище, без да знаеш на кой адрес живэш. Това е малък пример впрочем... Сега дава отлични идеи, но истината е, че тия идеи ги дава от "100" години вече, а на практика нищо не е направил, а само унищожил. Да ми беше давал някой друг тия идеи, да се опитам да му повярвам. Т.е. новината би била положителна и бихме подкрепили. Ама на тоя мошеник, ако вземат да го разследват качествено, затвора му е гарантиран!
Julio
на 13.10.2011 в 13:26:05 #7Точно на вас герберски селяци ви повервах че ще направите подобно нещо. Направо ви "повервах". Ако сме живи 3030 г може и да ги видим от вас тея "тунели", като ви знаем кви сте охлюви негодни и тъпи...
Мама ви проста некъдърна. Вън от София и ти мършо Диков и самоковската селяндура. Взимайте и цецо с багера и копайте тунели из самоковските трасета. В града работа нямате...
Ramzey
на 13.10.2011 в 13:21:36 #6Предлагам да се направи тунел под Витоша към Делиормана

dia123
на 13.10.2011 в 13:08:54 #5bobbi_Mk | 13.10.2011 12:05 Няма радост, няма добра новинана за вас цигани и комунисти... Мрете в мизерията си!

bobbi_Mk
на 13.10.2011 в 13:05:12 #4Няма радост, няма добра новинана за вас цигани и комунисти... Мрете в мизерията си!
tashunko_sapa
на 13.10.2011 в 12:58:25 #3Какво значи - "най-после"..ей, пълно е с малоумници. Диков трябва да търка нар в затвора за идиотщините, които направи в София и затова, че я превърна в клоака. Стига с това метро са се хвалили ГЕРБ - метрото е започнато отдавна и е работено по него десетилетия...последните години го завършиха само! Аре нЕма нужда да се хвалят с труда на поколения строители! ФЕРБ са баси нещастниците, а гл.арх. Диков, ще видите как след време ще избяга от държавата, защото ще го обесят хората! Такова корумпирано същество няма..може би бие и Стуци Янев
mind twist
на 13.10.2011 в 12:54:40 #2До Vaselin: тикво, а какво да правят, да ги дадат са социални помощи, да се изядат изпитят и после какво? Аман от платени драскачи.